آفتاب

همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد

همایش کتاب سال حوزه در قم برگزار شد

شانزدهمین همایش کتاب سال حوزه، با حضور پژوهشگران و فرهیختگان حوزوی و با تجلیل از شخصیت علمی آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، دبیر شانزدهمین کتاب سال حوزه با اشاره به رقابت میان 855 اثر در قالب 1000 مجلد گفت: این آثار شامل 780 عنوان کتاب و 75 پایان نامه سطح چهار، از سوی هیات داوران 7 اثر برگزیده و 12 اثر شایسته تقدیر و 17 اثر مورد تحسین شناخته شد.

حجت الاسلام مهدی حقی افزود: تمامی آثار در 16 گروه علمی دسته‌بندی و مورد ارزیابی قرار گرفت که در این بررسی‌ها اگر چه آثار در علوم انسانی تنها 8 درصد از آثار رسیده را به خود اختصاص می داد، اما بالاترین امتیازها را از آن خود کرد.

وی افزود: این آثار در زمینه اخلاق و عرفان، ادبیات و هنر، اقتصاد و مدیریت، تاریخ و سیره، ترجمه، تصحیح و تحقیق، تفسیر علوم قرآنی، تکنولوژی آموزشی، حدیث و درایه و رجاب، حقوق و علوم سیاسی به دبیر خانه ارسال شده است.

حقی گفت: همچنین آثار رسیده به جشنواره توسط 250 نفر از کارشناسان حوزه و دانشگاه در رشته های علمی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این همایش از 50 سال تلاش علمی حجت الاسلام سید محمد رضا حسینی جلالی حائری با عنوان محقق برجسته حوزه‌های علمیه در تالیف آثار گرانقدر و 70 سال مجاهدت های علمی و پژوهشی آیت الله مکارم شیرازی در نشر بالغ بر 200 تثر ارزشمند تجلیل شد.

همچنین در این همایش که با حضور اساتید برجسته حوزه برگزار شد، سند نیازسنجی پژوهشی دانش های حوزوی رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N688503

وبگردی