آفتاب
در آستانه نشست لندن؛

حیدر العبادی: جهان حمایت بیشتری از عراق کند

حیدر العبادی: جهان حمایت بیشتری از عراق کند

نخست وزیر عراق پیش از آغاز نشست لندن از جامعه بین‌الملل خواست تا به منظور حفظ امنیت عراق مقابل توطئه‌های بیگانگان از این کشور حمایت بیشتری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، حیدر العبادی،‌ نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه) به منظور بررسی تلاش‌ها برای مقابله با گروه تروریستی داعش عازم لندن شد.

دفتر حیدر العبادی امروز اعلام کرد که وی به همراه وزیران خارجه 20 کشور دیگر به منظور بررسی تلاش‌ها برای مقابله با گروه‌ تروریستی داعش و خطر آن برای تمام جهان در نشست امروز لندن حضور خواهند یافت.

دفتر العبادی اعلام کرد که در این نشست همچنین قرار است که اوضاع اقتصادی جهان و همچنین اقتصاد عراق مورد بررسی قرار گیرد.

در خصوص برگزاری این نشست حیدر العبادی پیش از ترک عراق به مقصد لندن از جامعه بین‌الملل و ائتلاف ضد داعش خواست تا عراق را در مقابله با گروه تروریستی داعش به سلاح و نیروهای بیشتری مجهز کند چرا که کمک‌هایی که تا کنون عراق در این خصوص دریافت کرده برای رویارویی با شرایط فوق‌العاده کافی نبوده است.

عبادی در سخنان خود اظهار کرد: درست است که کمک‌هایی از ائتلاف و کشورها به ما شده است اما کافی نبوده و منظور از ما دریافت نیروهای زمینی نیست بلکه ما خواهان افزایش حمایت‌های لجستیکی هستیم چرا که توان کافی برای خرید سلاح مورد نیاز خود را نداریم. اما از ائتلاف می‌خواهیم تا نیروهای نظامی ما را آموزش داده و حملات بیشتری را علیه گروه تروریستی داعش ترتیب دهد.

انتهای پیام

کد N688414

وبگردی