آفتاب

وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین خواهان توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین

وزرای امور خارجه آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین خواهان توقف فوری درگیری‌ها در اوکراین

وزارت امور خارجه اوکراین امروز (پنجشنبه) در گزارشی اعلام کرد، وزرای امور خارجه روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین به دنبال مذاکرات صلح در برلین خواستار توقف فوری درگیری‌ها در "دنباس" شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش آمده است: این وزرای امور خارجه به نگرانی‌های جدی مبنی بر اینکه درخواست‌های آنها نسبت به احترام کامل به حق حاکمیت اوکراین دنبال نمی‌شود، اشاره کرده و گفتند: درگیری‌ها در دنباس مرتبا تشدید یافته و باعث از بین رفتن جان بسیاری از افراد از جمله غیرنظامیان شده است. این مساله باید فورا متوقف شده و آرامش مجددا از سر گرفته شود.

وزرای امور خارجه این چهار کشور از تمامی طرفین درگیر خواستند تا به این مساله احترام کامل بگذارند.

این وزرای امور خارجه همچنین بار دیگر حمایت خود از برگزاری نشست گروه تماس را ابراز کرده و گفتند، تمامی امضا کنندگان توافقنامه مینسک در روزهای آتی برای تحقق این آتش بس و خروج تسلیحات سنگین به منطقه‌ای که در توافقنامه مینسک اشاره شده گردهم آیند.

وزارت امور خارجه اوکراین در ادامه گزارش خود نوشت: وزرای امور خارجه فرانسه، آلمان، روسیه و اوکراین پیشرفت مشخص و ملموس درباره اجرای کامل توافقنامه‌های مینسک را جزو اولویت برگزاری نشست آستانه اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N688373

وبگردی