آفتاب

فرانسه برنامه کلان ضد ترور خود را اعلام کرد

فرانسه برنامه کلان ضد ترور خود را اعلام کرد

دولت فرانسه برای مبارزه با تروریسم اقدامات گسترده جدیدی را همچون قرار دادن تجهیزات بهتر در اختیار پلیس و استخدام ماموران اطلاعاتی بیشتر اعلام کرده که صدها میلیون یورو هزینه برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، از جمله پیامدهای حمله به هفته‌نامه طنز شارلی ابدو و کشتن چهار نفر در یک سوپرمارکت در پاریس، تشدید اقدامات امنیتی و کنترل شهروندان در سراسر اروپا است.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه پس از نشست شورای وزیران در جمع خبرنگاران برنامه دولت برای «جنگ علیه ترور و افراط‌ گرایی» را معرفی کرد.

والس ضمن بیان این‌که این مبارزه طولانی‌مدت خواهد بود، گفت، دولت فرانسه برای این منظور در سه سال آینده یک رشته اقدامات امنیتی و برنامه‌های آموزشی تدوین خواهد کرد که 425 میلیون یورو (490 میلیون دلار) هزینه خواهد داشت.

وی افزود: برای این منظور 2680 کارمند ضد ترور استخدام می‌شوند. 1400 تن از این کارمندان در وزارت کشور و دستگاه‌های امنیتی، و 950 نفر نیز در دستگاه‌ قضایی و زندان‌ها به‌ کار گماشته می‌شوند.

بر اساس اطلاعیه دفتر نخست‌وزیری فرانسه، هزینه این اقدامات با مخارج کارکنان فعلی در ارگان‌های ویژه مبارزه با ترور در مجموع ۷۳۵ میلیون یورو خواهد بود.

تجهیز نیروهای پلیس به جلیقه‌های ضد گلوله و سلاح‌های سنگین، کنترل افرادی که با گروه‌های افراط گرا در تماس هستند، شنود مظنونان و کنترل تماس‌های الکترونیکی آنان و تسهیل صدور مجوز برای پیگیری این افراد، از دیگر اقداماتی است که مانوئل والس در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

دولت فرانسه مایل است، در سال جاری یک بانک اطلاعاتی برای ثبت مشخصات مسافران ایجاد کند و این اطلاعات را با دستگاه‌های امنیتی دیگر کشورهای اروپایی مبادله نماید. چنین اقدامی مسلتزم تایید پارلمان است.

انتهای پیام

کد N688185

وبگردی