آفتاب
رحمانی فضلی:

آیین نامه های اجرایی انتخابات بازنگری می شود/ ضرورت رعایت اخلاق انتخاب

آیین نامه های اجرایی انتخابات بازنگری می شود/ ضرورت رعایت اخلاق انتخاب

سمنان – وزیر کشور ضمن بیان اینکه آیین نامه های اجرایی قانون انتخابات را بازنگری می کنیم، گفت: یکی از آسیب هایی که در انتخابات وجود دارد و وحدت را خدشه دار می کند، نادیده گرفتن اخلاق انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح پنج شنبه در خلال حضور در استان سمنان در گفتگو با خبرنگاران به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه زیر پا گذاشتن قانون در انتخابات موجب خدشه دار شدن وحدت می شود، افزود: وقتی اخلاق زیر پا گذاشته شود و مسائل شخصی بر مصالح ملی ارجح داده شود آن زمان دودستگی و تفرقه ایجاد خواهد شد.

وی گفت: انتخابات آینده باید با شکوه هر چه تمام و مشارکت حداکثری مردم مبتنی بر قانون، آزادی و صلابت انتخاباتی برگزار شود و در این مسیر مقام معظم رهبری نیز روشنگر مسیر در صیانت از حق الناس خواهند بود.

آیین نامه های مربوط به نیروها و شوراهای اجرایی استان ها بازنگری شد

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای برای برگزاری انتخاباتی با شکوه با شورای محترم نگهبان صورت گرفته است، افزود: در تلاشیم تا آیین نامه های اجرایی قانون انتخابات را بازنگری کنیم.

رحمانی فضلی افزود: آیین نامه های مربوط به نیروها و شوراهای اجرایی استان ها بازنگری شده که دستورالعمل‌های جدید برای انتخابات پیش رو تهیه می شود.

وی اظهار داشت: انتخابات به عنوان جلوه ای تاثیرگذار در مشارکت عمومی مردم در تعیین سرنوشت سیاسی و قدرت ملی است که از افتخارات نظام می باشد.

الکترونیکی شدن انتخابات در تمام کشور در صورت تامین امکانات

وزیر کشور در ادامه، الکترونیکی کردن انتخابات را در مراکز استانها به صورت آزمایشی از برنامه های پیش بینی شده ذکر کرد و گفت: در صورت تامین امکانات، این آمادگی در وزارت کشور برای الکترونیکی شدن انتخابات در تمام کشور وجود دارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: مدیران اجرایی وزارت کشور که می خواهند در فعالیت های انتخاباتی شرکت کنند تا اول اسفند باید استعفا بدهند و بعد از اول اسفند هیچ استعفایی را نمی پذیریم چرا که باید آزمون اول در بین مسئولان اجرایی کشور برگزار شود.

وی با اشاره به قانون تقسیمات کشوری، گفت: لایحه تقسیمات کشوری در کمیسیون سیاسی امنیتی دولت در حال بررسی است.

وزیر کشور در خاتمه تصریح کرد: با توجه به ضرورت هایی که ایجاد شده دولت به وزارت کشور اجازه داد تا تصویب لایحه جدید در قالب یک یا دو تغییر به عنوان دستورالعمل و آیین نامه دولت، قانون قبلی تقسیمات کشوری را اجرا کند.

کد N688175

وبگردی