آفتاب
| 244840

روسیه قراردادهای نظامی جدیدی با عراق امضا می‌کند

روسیه قراردادهای نظامی جدیدی با عراق امضا می‌کند

بوگدانوف تصریح کرد در چارچوب این همکاری، قراردادهای دیگری در زمینه تحویل تجهیزات ویژه و لوازم جانبی برای نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق با هدف تقویت توان بالقوه آنها برای نبرد با تروریسم ممکن خواهد بود

معاون وزیر خارجه روسیه، دیروز- چهارشنبه- اعلام کرد مسکو به قراردادهایش درخصوص تحویل سلاح به عراق پایبند است وو درصدد است قراردادهای تسلیحاتی دیگری را با این کشور به امضا برساند.

به گزارش ایلنا به نقل از «نووستی»، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلویزیونی در پاسخ به این سوال که «آیا روسیه به قردادهای نظامی خود عراق متعهد خواهد بود و آیا روسیه قصد دارد قراردادهای دیگری امضا کند»، گفت: «بله، صد در صد. مسکو همچنان به این همکاری خود با بغداد دامه خواهد داد.»

بوگدانف تصریح کرد در چارچوب این همکاری، قراردادهای دیگری در زمینه تحویل تجهیزات ویژه و لوازم جانبی برای نیروهای ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی عراق با هدف تقویت توان بالقوه آنها برای نبرد با تروریسم، ممکن خواهد بود.

براساس این گزارش، روسیه و عراق در سال 2012 میلادی قراردادی به ارزش چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار به امضا رساندند که به موجب آن مسکو 43 بالگرد «می- 35 ام» و «می-28 ان ای» را به بغداد تحویل می‌دهد. عراق از این بالگردها برای مبارزه با گروه تروریستی «داعش» استفاده می‌کند.

کد N688062

وبگردی