آفتاب

رئیس‌جمهور یمن خواسته‌های انصارالله را پذیرفت/تمامی ورودی‌های یمن باز شد

رئیس‌جمهور یمن خواسته‌های انصارالله را پذیرفت/تمامی ورودی‌های یمن باز شد

منابع تاکید کردند: رئیس جمهور یمن با چهار خواسته‌ رهبر انصار الله موافقت کرده و پیام موافقت خود را برای او فرستاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع آگاه به شبکه المیادین گفتند: عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن با چهار نقطه نظر عبدالملک حوثی، رهبر انصار الله یمن موافقت کرده که شامل تصحیح وضعیت هیات ملی، تغییر پیش‌نویس قانون اساسی، اجرای توافقنامه مشارکت و صلح و نتایج مذاکرات ملی و در نهایت حل و فصل اوضاع امنیتی می‌شود.

رئیس جمهوری یمن ضمن ابراز آمادگی برای اصلاح پیش نویس قانون اساسی اعلام کرد که حق تمام حوثی‌ها و جنبش‌های جنوبی را به حضور در تمام نهادهای دولتی به رسمیت می‌شناسد.

این در حالیست که حوثی‌ها نیز متعهد شدند تا هرچه سریعتر رئیس دفتر ریاست جمهوری یمن را آزاد کنند.

در بیانیه ریاست جمهوری یمن آمده است: جنبش انصار الله و تمام جنبش‌های جنوب یمن که از تصدی پست‌های سیاسی و دولتی محروم هستند حق دارند تا طبق سند گفتگوی ملی و توافقنامه صلح و مشارکت در تمام نهادهای کشور آن هم به طور عادلانه فعالیت کنند.

در این بیانیه اشاره شده که ریاست جمهوری یمن آماده است تا به منظور گسترش عضویت در مجلس شورای کشور تمام اصلاحات لازم در پیش نویس قانون اساسی را اعمال کند.

این بیانیه پیشتر از تمام نمایندگان تشکل‌های سیاسی توافقنامه صلح و مشارکت را امضا کردند خواست تا ساز و کارهای لازم را برای اجرای مشارکت حوثی‌ها در نهادهای دولتی فراهم کنند.

در این بیانیه اشاره شده که حوثی‌ها نیز متعهد شدند تا احمد عوض بن مبارک، رئیس دفتر عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری یمن را آزاد کنند.

طبق این بیانیه‌ حوثی‌ها متعهد شدند تا از تمام مواضع مشرف به منزل رئیس جمهور و همچنین از کاخ ریاست جمهوری که نخست وزیر در آن است و همچنین از پادگانی در نزدیکی کاخ عقب‌نشینی کنند.

طبق این بیانیه اعلام شده که اوضاع در پایتخت به حالت عادی برگشته و دولت از تمام کارمندان دولتی و بخش خصوصی خواسته تا به سر کارهای خود بازگردند.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اظهار کرد: ما با تمام توان بر اوضاع یمن نظارت داریم و طبق دستورات فرماندهی مرکز آمریکا دو هواپیمای جنگی را در دریای سرخ مستقر کرده‌ایم.

وی تصریح کرد که این دو کشتی توان جنگی بالایی برای مقابله با هر شرایط فوق العاده‌ای دارند.

از سوی دیگر شبکه عدن یمن نیز اعلام کرد که کمیته امنیتی یمن تصمیم گرفته‌اند تا فرودگاه عدن و تمام ورودی‌های زمینی یمن را از صبح امروز (پنجشنبه) باز کنند.

انتهای پیام

کد N687837

وبگردی