آفتاب

رییس‌جمهوری پیشین چک: کریمه از نظر تاریخی بخشی از روسیه است

رییس‌جمهوری پیشین چک: کریمه از نظر تاریخی بخشی از روسیه است

رییس جمهوری پیشین جمهوری چک اعلام کرد، کریمه از نظر تاریخی بخشی از روسیه بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واکلاو کلاوس، رییس‌جمهوری پیشین جمهوری چک اعلام کرد، شبه‌جزیره کریمه از نظر تاریخی بخشی از روسیه بوده و دولت مسکو مجبور شده است اقداماتی مناسب برای جلوگیری از حملات به خاک این کشور در این منطقه انجام دهد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اقدامات مسکو در کریمه تنها یک عکس ‌العمل به شمار می‌رود که در واکنش به تحولات در کی‌یف و حملات به جمعیت روسیه صورت گرفته است.

کلاوس تصریح کرد: روسیه نباید به دلیل بحران کنونی در اوکراین مورد مواخذه و اتهام قرار گیرد. بحران کنونی نتیجه تلاش‌هایی است که برای مجبور کردن اوکراین به تصمیم‌گیری بر سر تعلق به غرب یا شرق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل کلیدی مناقشات این بود که اوکراین به عضویت اتحادیه اروپا یا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آید.

رییس‌جمهوری پیشین جمهوری چک با اشاره به تحریم‌های اعمال شده از سوی غرب علیه روسیه گفت: فکر می‌کنم این تحریم‌ها اقدامی اشتباه است.

وی اضافه کرد: بحران کنونی در اوکراین تنها در صورتی قابل پیشگیری می‌بود که دولت اوکراین برای مذاکره با مخالفان اعلام آمادگی می‌کرد.

کلاوس تصریح کرد: سیاستمداران اوکراینی اقدام به مذاکره با جناح مخالف نکردند و هر آنچه که روی داد از عواقب این مساله بود.

انتهای پیام

کد N687740

وبگردی