آفتاب

دعوت بوئنر از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا

دعوت بوئنر از نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره آمریکا

رییس مجلس نمایندگان آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در جلسه مشترک سنا و مجلس نمایندگان دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جان بوئنر، رییس مجلس نمایندگان آمریکا از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرد در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که ماه آینده برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی کند.

این اقدام جان بوئنر یک روز پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا سخنرانی نطق سالانه خود را در کنگره انجام داد.

اوباما در این سخنرانی به مسائل مختلفی از جمله برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت که تحریم‌های تازه علیه تهران را که مانع دستیابی به توافق می‌شود، وتو خواهد کرد. این در حالی است که نتانیاهو مخالف سرسخت مذاکرات هسته‌ای ایران است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نتانیاهو دوست بسیار خوب کشور ماست و دعوت از وی نشان‌دهنده تعهد خدشه‌ناپذیر ما در قبال رفاه و امنیت مردم اسرائیل است.

وی مدعی شد: در این دوران پرچالش، من از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهم برای کنگره در مورد تهدیدهای جدی اسلام افراطی و ایران برای امنیت و زندگی ما سخنرانی کند.

بوئنر تاکید کرد: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها همواره با ایده‌آل‌هایی مشترک و اهدافی مشترک کنار هم ایستاده‌اند.

نتانیاهو احتمالا در جلسه یازدهم فوریه کنگره برای نمایندگان و سناتورهای آمریکایی سخنرانی خواهد کرد.

پیش از این نتانیاهو دو بار در جلسه مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا سخنرانی کرده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک بار در دهم ژوئیه 1996 و یک بار هم در بیست‌وچهارم مه 2011 در کنگره آمریکا حضور یافته و سخنرانی کرده است.

غیر از او، ایهود اولمرت، شیمون پرز و ییتزهاک رابین از دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی هستند که با سمت نخست وزیر در کنگره آمریکا سخنرانی داشته‌اند.

انتهای پیام

کد N687739

وبگردی