آفتاب
لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس اردن:

اردن در برقراری صلح و ثبات منطقه نقش سازنده خود را ایفا کند

اردن در برقراری صلح و ثبات منطقه نقش سازنده خود را ایفا کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اردن در منطقه جغرافیایی حساسی قرار گرفته و با توجه به حوادثی که در منطقه رخ داده باید تلاش کند نقش سازنده خود را در برقراری صلح و ثبات ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز (چهارشنبه یکم بهمن ماه) با عاطف الطراونه، رئیس مجلس اردن دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار لاریجانی با ابراز خرسندی با رئیس مجلس اردن گفت: ایران علاقمند به گسترش روابط سیاسی و پارلمانی با اردن است و امیدواریم رایزنی‌های سیاسی به توسعه روابط دو کشور منتهی شود.

رئیس مجلس ادامه داد: اردن در منطقه جغرافیایی حساسی قرار گرفته و با توجه به حوادثی که در منطقه رخ داده باید تلاش کند نقش سازنده خود را در برقراری صلح و ثبات ایفا کند.

لاریجانی گفت: نزدیکی‌هایی از لحاظ روابط فرهنگی از دیرباز بین دو کشور وجود داشته که می‌تواند توسعه روابط را تقویت کند.

وی افزود: آمریکا در منطقه اشتباهات بزرگی را انجام داده بنابراین باید کشورهای مسلمان با همکاری و تعامل خود مسائل‌شان را حل کنند؛ به طور مثال ائتلاف آمریکایی‌ها با 40 کشور در مقابل داعش کار خاصی انجام نداده و تنها یک ژست سیاسی بوده است.

در ادامه این دیدار عاطف طراونه، رئیس مجلس اردن گفت: ابتدا از مدیریت نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از سوی شما تشکر می‌کنم و سلام پادشاه اردن را به شما و تمام مسئولان و مردم ایران بیان می‌کنم.

رئیس مجلس اردن افزود: باید تلاش شود زمینه ارتقای همکاری‌های بیشتر دو کشور فراهم شود.

وی تصریح کرد: مسئله فلسطین یک مسئله اساسی برای تمامی مسلمانان است، بنابراین باید کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری موضوع فلسطین را حل کنند.

رئیس مجلس اردن ادامه داد: حق وتو همیشه باعث عدم دستیابی ملت‌ها به حقوق‌شان شده است.

وی با تأکید بر همکاری کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم افزود: تصویب قانونی مشترک بین کشورهای اسلامی در مبارزه با تروریسم یک مسئله ضروری است.

رئیس مجلس اردن در پایان این دیدار یادآور شد: شما (آقای لاریجانی) امروز در نطق‌تان اظهار داشتید مسلمانان دین واحد، قبله واحد و پیامبر(ص) واحد دارند که این امری بسیار مهم است بنابراین مسلمانان باید در زمینه ارتقای وحدت تلاش کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__hggasdgjhsagd_once'] 
کد N687719

وبگردی