آفتاب
اردوغان:

تروریسم ربطی به اسلام ندارد/«لورنس‌های» مدرن را شکست دهیم

تروریسم ربطی به اسلام ندارد/«لورنس‌های» مدرن را شکست دهیم

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی در نشست سازمان همکاری اسلامی خواستار وحدت جهان اسلام در برابر لورنس های مدرن در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت دیلی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه خواستار این شد که کشورهای مسلمان با صدای واحد علیه تروریسم و افراط گرایی صحبت کنند.

وی که در کنفرانس سازمان همکاری اسلامی در استانبول سخن می گفت از کشورهای اسلامی خواست تا جانشینان افسر انگلیسی معروف به «لورنس عربستان» که به دنبال بر هم زدن خاورمیانه بود را شکست دهند.

وی گفت انگ اقدامات تروریستی هرگز به مسلمانان و کشورهای اسلامی نمی چسبد. وی در عین حال از کشورهای مسلمان خواست تا به نقد خود بپردازند و راهکار واحدی را برای مواجهه با چالش ها تعریف کنند.

اردوغان گفت: وقتی جهان اسلام ساکت است و هر بخشی از آن پشت سر طرفداران خود می ایستد دیگران پا پیش می گذارند و وارد می شوند.

وی گفت: ما شاید زبان های مختلفی داشته باشیم شاید اهل مناطق مختلفی باشیم اما باید اختلاف هایمان را کنار بگذاریم و با تروریسم و نژادپرستی مقابله کنیم.

شایان ذکر است لورنس عربستان یک افسر اطلاعاتی انگلستان بوده است که در جریان جنگ جهانی اول به قبایل عرب کمک کرد و آنها را آموزش داد تا در بیابان های کشورهای عربی علیه امپراطوری عثمانی جنگ های چریکی کنند.

کد N687631

وبگردی