آفتاب

شروط حوثی‌ها برای منصور هادی و دیدار قریب‌الوقوع دو طرف برای حل اختلافات

شروط حوثی‌ها برای منصور هادی و دیدار قریب‌الوقوع دو طرف برای حل اختلافات

ایسنا نوشت:

در حالی که پیشتر خبرهایی مبنی بر خروج منصور هادی از پایتخت مخابره شده بود، امروز منابع نزدیک به وی از حضور رئیس جمهوری در منزلش خبر دادند و تاکید کردند که ظرف چند ساعت آینده نشستی را با نمایندگان حوثی‌ها برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، یک منبع در نهاد ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که رئیس جمهوری در خانه خود در صنعا حضور دارد که توسط کمیته‌های مردمی وابسته به رئیس جمهور و گارد ریاست جمهوری حفاظت می‌شود و عصر امروز (چهارشنبه) نشستی را با نمایندگان حوثی‌ها برای پایان اختلافات برگزار خواهد کرد.

زمان دقیق این نشست اعلام نشده اما قرار است برخی شرط‌های گروه انصارالله وابسته به حوثی‌ها در نشست امروز بررسی شود که از جمله آن اجرای کامل توافقنامه "صلح و شراکت" و تقسیم قدرت در کشور است.

حوثی‌ها رئیس جمهور و برخی مسئولان نزدیک به وی را متهم کرده‌اند که برخلاف توافق به دست آمده در توافقنامه صلح و شراکت قصد قبضه کردن قدرت و دور نگه داشتن دیگر گروه‌ها از جمله حوثی‌ها از پست‌های کلیدی را دارند.

در همین حال نیروهای انصارالله توانستند کنترل خود بر مناطق و پایگاه‌های حساس پایتخت را تحکیم ببخشند و اعلام کردند که این اقدام برای جلوگیری از به غارت رفتن تجهیزات و اموال موجود در این اماکن است.

در همین حال استان‌های جنوبی یمن که داعیه جدایی طلبی دارند در حمایت از منصور هادی فرودگاه‌ها و بنادر یمن را بسته‌اند و کمیته‌های مردمی که سال گذشته به دستور رئیس جمهوری یمن از مردمان عشایر این کشور برای کمک به ارتش تشکیل شد، کنترل مناطق جنوبی را به دست گرفته‌اند. بنا به گفته مسئولان استان‌های جنوبی این اقدام برای رویارویی با حملات احتمالی حوثی‌هاست.

49261

کد N687525

وبگردی