آفتاب

عضو کمیسیون امنیت: عربستان می‌تواند به عنوان یک شریک استراتژیک در کنار ایران باشد

عضو کمیسیون امنیت: عربستان می‌تواند به عنوان یک شریک استراتژیک در کنار ایران باشد

ایرنا نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان می تواند به عنوان یک شریک استراتژیک در کنار ایران باشد و البته این امر مستلزم آن است که سوءظن ها را برطرف کند.

عباسعلی منصوری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: دکترین خارجی ما مبتنی بر اولویت ایجاد و گسترش روابط با کشورهای اسلامی پیرامون است.

وی ادامه داد: عربستان به عنوان یکی از کشورهایی که هم موقعیت پیرامونی دارد و هم کشور اسلامی است می تواند به عنوان یک شریک استراتژیک در کنار ایران باشد و این امر مستلزم آن است که عربستان سوءظن ها را برطرف کند.

این نماینده مجلس افزود: بر اساس نقاط اشتراکی زیادی که داریم باید در رفع سوء تفاهمات و اختلافات تلاش کنیم.

منصوری با اشاره به این که دو کشور می توانند گام های بلندی در راستای آرامش منطقه بردارند، اظهار داشت: متاسفانه اقدامات عربستان در جهت کمک به بعضی از گروه ها و مجموعه هایی که در مسیر تفرقه جهان اسلام تلاش می کنند، کمی روابطمان را سخت کرده اما حل این مساله غیر قابل دسترس نیست.

وی اظهار امیدواری کرد که با یک تفاهم میان دو کشور در راستای مبارزه با تروریسم، ایجاد ثبات و آرامش در منطقه و افزایش قیمت نفت گام های موثری برداشته شود.

دبیر شورای عالی امینت ملی در این راستا گفته است که ایران برای گفت وگوی صریح، شفاف و فراگیر با عربستان درباره مجموعه موضوع های مورد علاقه دو طرف آمادگی دارد.

 

45503

کد N687445

وبگردی