آفتاب

شینزو آبه: تسلیم تروریسم نمی‌شویم

شینزو آبه: تسلیم تروریسم نمی‌شویم

نخست وزیر ژاپن مساله نجات دو گروگان ژاپنی تحت اسارت شبه نظامیان داعش را مسابقه‌ای علیه زمان دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در اظهاراتی با اشاره به بحرانی که به دنبال انتشار یک ویدئو از سوی داعش به منظور تقاضای خون‌بهای 200 میلیون دلاری برای جان دو گروگان ژاپنی علیه این کشور مطرح شده عنوان کرد که تسلیم تروریسم نمی‌شود.

آبه به خبرنگاران گفت: اکنون یک رقابت دشوار علیه زمان ایجاد شده است اما دولت ژاپن همه تلاش خود را انجام خواهد داد. من به دولت دستور دادم تا از همه مجاری دیپلماتیک و راه‌های ممکن استفاده کند تا بتواند آزادی این دو گروگان ژاپنی را تضمین کند.

شینزو آبه که از سفر به خاورمیانه به کشورش بازگشته خاطرنشان کرد که به منظور حل این بحران خواهان کمک محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر و ملک عبدالله پادشاه اردن به همراه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه شده است.

آبه گفت: ژاپن هرگز تسلیم تروریسم نخواهد شد. ژاپن در جنگ علیه تروریست‌های بزدل شانه به شانه جامعه بین الملل همه تلاش خود را انجام خواهد داد. این برای نخستین بار است که گروه داعش که از ماه اوت سال گذشته تاکنون پنج گروگان غربی را کشته دو ژاپنی را گروگان گرفته است.

این گروه اخیرا با انتشار ویدئویی خواهان دریافت 200 میلیون دلار برای جان دو گروگان ژاپنی شد و به دولت ژاپن 72 ساعت وقت داده تا این پول را پرداخت کند. توکیو امروز (چهارشنبه) عنوان کرد که معتقد است این ضرب الاجل ساعت دو و 50 دقیقه ظهر روز جمعه پایان خواهد یافت.

شبه نظامیان داعش گفته‌اند که خواهان دریافت مبلغی معادل آنچه که شینزو آبه به منظور حمایت از جنگ علیه داعش وعده داده که معادل 200 میلیون دلاراست هستند.

انتهای پیام

کد N687425

وبگردی