آفتاب
کدخدایی:

توهین به ادیان الهی خلاف قوانین بین‌المللی است

توهین به ادیان الهی خلاف قوانین بین‌المللی است

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان گفت: تنها دینی که بنیان ظلم را ریشه‌کن خواهد کرد دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، عباسعلی کدخدایی در همایش حقوقدانان بسیجی استان ایلام اظهار کرد: توفیق دارم که در آستانه دهه فجر خدمت مردم ایلام برسم، مردمی که نشانه ایثار، صبوری و صداقت بوده و هستند.

وی افزود: هر از گاهی جامعه جهانی شاهد جسارت‌هایی به ادیان و پیامبران الهی و مقدسات اسلام و پیامبر اسلام (ص) است و سر و صداهایی هم در دنیا راه می‌افتد و بعد از مدتی هم خاموش می‌شود که لازم است این حرکات از دو جنبه سیاسی و حقوقی مورد واکاوی قرار گیرد.

کدخدایی با بیان اینکه چرا چنین حرکت‌هایی با حمایت دولت‌های غربی انجام می‌شود و چرا حساسیت‌هایی که غربی‌ها نسبت به مسائل عادی دارند اینجا ندارند - هولوکاست و محاکمه روژه گارودی - که قابل تأمل است، اضافه کرد: زمانی محاکمه بانوان با حجاب در کشورهای غربی رخ می‌دهد که باز هم بانی آن فرانسه است. چرا جامعه‌ای که حجاب در آن مفهوم ندارد و بی‌حیایی در آنجا رواج دارد و با چند زن و یا دختر مسلمان برخورد شده و آن‌ها را محاکمه می‌کنند و یا از آموزش محروم و به دادگاه می‌بردند حرفی از دفاع از حقوق بشر زده نمی‌شود؟

سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به اینکه فرانسوی‌ها که خود را مدعی آزادی در جهان می‌دانند، مبانی لیبرالیستی و ضد دینی خودشان را هم رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: انگیزه‌های سیاسی این قضیه از جای دیگر نشأت می‌گیرد. مشکل آن‌ها با دین انسان‌ساز اسلام است، مشکل آن‌ها با دینی است که ضد حکومت ظالم است و به مردم انگیزه می‌دهد.

وی به سخنان رهبری معظم انقلاب که فرمودند «دشمن اگر با ما دشمنی می‌کند به خاطر بیداری اسلامی است» اشاره و عنوان کرد: ریشه این دشمنی اسلام است و ایران بر اساس آموزه‌های دین اسلام این آگاهی را به کشورهای منطقه داده است که به همین دلیل غربی‌ها که به دنبال ضربه زدن به اسلام هستند. به این دلیل است که از اسلام ضربه خورده‌اند و باید به آن‌ها گفت که میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر را که نوشته‌اید و چماق حقوق بشر را بر سر کشورهای در حال‌ توسعه می‌کوبید بدانید این رفتارها برخلاف میثاق‌های نوشته‌ شده خودتان است.

کدخدایی یادآور شد: مگر در قوانین بین‌المللی توهین به ادیان را محکوم نکرده‌اید؟ می‌دانند که تنها دینی که بنیان ظلم را ریشه‌کن خواهد کرد دین اسلام است و با بنیان‌های صهیونیستی مخالف است. شما که برای ارزیابی واقعه تاریخی اجازه پژوهش نمی‌دهید چطور اجازه توهین کردن را می‌دهید؟

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان با اشاره به اینکه استانداردهای دوگانه آن‌ها نشان می‌دهد که فقط به منافع زودگذر خودشان اعتقاد دارند که سرانجام دست آن‌ها را رو خواهد کرد و دیگر حنای غرب رنگی ندارد و نمی‌توانند مدعی آزادی حقوق بشر و صلح شوند، گفت: انقلاب اسلامی ما در دوران معاصر یک پدیده نو بود که هم توانست انقلاب ما را رخ همه جهانیان بکشد و هم اعلام کند که اگر مردم متحد شوند و با هدف مشترکی حرکت کنند ریشه ظلم را خواهند کند که دشمن به‌خوبی این قضیه را درک کرده است و دشمنی غربی‌ها با ما به خاطر این قضیه است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، یک نمونه نظام قابل اجرا به مجامع بشری ارائه کرد و اینکه ما نظامی را شکل بدهیم و ادامه و استمرار بخشیم و مدعی باشیم که اصول اسلامی در آن جاری است و قرار است که اگر نظامی داشته باشیم باید این نظام باشد که هنر بزرگ امام خمینی (ره) این بود و با پشتیبانی مردم انقلاب را پیروز کرد و در گام دوم نظام اسلامی بزرگی را پایه‌ریزی کرد.

سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه در تدوین قانون اساسی در آن روزها خیلی‌ها معتقد بودند که کشور فعلاً قانون اساسی نمی‌خواهد، ولی امام خمینی (ره) گفت باید از همان روز اول قانون وجود داشته باشد و در همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب آن را مصوب کرد، تصریح کرد: امام راحل میراث‌های زیادی برای ما به جای گذاشت و رفتار ایشان برای ما سرمشق‌های بزرگی بود.

کدخدایی اظهار کرد: امروز می‌خواهیم بر یک دستاورد بزرگ انقلاب تأکید کنیم و آن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1368 اصلاحات جزئی در آن صورت گرفت و الآن می‌درخشند. نباید فراموش کرد که نسبت به قانون اساسی که برخی از کشورهای اسلامی قبل و بعد از ما نوشته‌اند، قانون ما مترقی است.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان، قانون اساسی ایران را برگرفته از فهم مشترک دین، مردم و جامعه دانست که برای هدایت انسان‌ها آمده، گفت: پیامبر برای هدایت انسان‌ها آمده بود و حکومت اسلامی نیز برای هدایت انسان‌ها باید قدم بردارد که با این نگاه قانون اساسی کشورمان تدوین شد.

وی با بیان اینکه حکومت نگاه یک‌سویه ندارد بلکه رشد، توسعه و تعالی انسان را مطرح و دولت را مکلف می‌کند که مباحث جامعه را رعایت کند، افزود: سبک زندگی مردم در اصل سوم قانون اساسی ذکر شده و تئوری ولایت‌فقیه در قانون اساسی مبانی مدیریت کشور را لحاظ کرده که قانون اساسی مدیریت سیاسی را معین کرده است.

سخنگوی سابق شورای نگهبان خاطرنشان کرد: امروز مطرح می‌شود که میراث امام راحل چیز دیگری است، ولی باید گفت که میراث امام قانون اساسی است که برخی اوقات سخن‌هایی گفته می‌شود که خلاف این قانون است.

کدخدایی به اشتیاق برخی از کشورها برای شنیدن قانون اساسی کشورمان اشاره و بیان کرد: هم مشارکت و هم حفظ حقوق مردم در قانون اساسی لحاظ شده و هر کسی که پست مدیریتی می‌خواهد صلاحیت او باید احراز شود، ولی در غرب سکولار بودن ملاک دریافت پست مدیریتی است که در کشورمان شورای نگهبان که پاسدار حقوق مردم و نظام است بیان می‌کند که شایستگان حق حکومت دارند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در پایان یادآور شد: باید باورر داشته باشیم که قانون اساسی ما برگرفته از قرآن است و نظام ما مبتنی بر دین اسلام و این دین برای هدایت انسان است و حکومت باید در چارچوب سیر تکامل انسان قرار گیرد و آنچه در قانون اساسی آمده میراث امام راحل (ره) است.

انتهای پیام

کد N687363

وبگردی