آفتاب

سازمان ملل: داعش در موج تازه اقدامات وحشیانه خود «زنان تحصیل‌ کرده» را می‌کشد

سازمان ملل: داعش در موج تازه اقدامات وحشیانه خود «زنان تحصیل‌ کرده» را می‌کشد

سازمان ملل ضمن انتقاد شدید از اعدام‌های گسترده غیرنظامیان عراق توسط تروریست‌های داعش، هشدار داد که زنان تحصیل‌ کرده در معرض خطر داعش قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت: گروه تروریستی داعش بی‌توجهی فجیع و نفرت‌انگیزی را نسبت به زندگی انسان‌ها در مناطق تحت کنترلش در عراق نشان می‌دهد.

داعش که بخش وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده، در چند روز گذشته تصاویری را از به صلیب کشیدن در مردم متهم به سرقت و یک زن سنگسار شده به اتهام زنای محصنه منتشر کرد.

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: گزارش شده اخیراً زنان دیگری نیز در مناطق تحت کنترل داعش از جمله موصل اعدام شده‌اند. به نظر می‌آید که زنان تحصیل‌ کرده و متخصص به ویژه زنانی که به عنوان نامزد انتخابات دفاتر دولتی شرکت کرده‌اند، به طور ویژه در معرض خطر هستند.

وی افزود: تنها در دو هفته نخست سال‌ جاری میلادی، گزارش‌ها حاکی از آن بود که سه تن از قانون‌گذاران زن اعدام شدند.

این سخنگو ادامه داد، تعدادی از گروه‌های دیگر نیز جزء اهداف تروریست‌های داعش هستند همچون دو مردی که به اتهام همجنس‌گرایی از بالای یک ساختمان به پایین پرتاب شدند. اقلیت‌ها تنها افراد و گروه‌هایی نیستند که از اقدامات تروریستی داعش رنج می‌برند. داعش هر کسی را که به نقض تفاسیر افراطی‌اش از شریعت متهم شود یا مظنون به عدم وفاداری باشد با اقدامات تنبیهی غیرانسانی و وحشتناک خود مجازات می‌کند.

اخیراً چهار پزشک در مرکز موصل به اتهام امتناع از معالجه تروریست‌های داعش کشته شدند.

این سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت، گزارش شده که داعش همچنین در اول ژانویه سال‌ جاری میلادی 15 غیرنظامی را به اتهام همکاری با نیروهای امنیتی عراق در مقابل جمعیت گسترده‌ای در فلوجه و 14 تن دیگر را در میدانی واقع در شمال تکریت به اتهام امتناع از پیوستن به داعش اعدام کردند.

انتهای پیام

کد N686988

وبگردی