آفتاب

بوکوحرام کشورهای آفریقایی را تهدید کرد

بوکوحرام کشورهای آفریقایی را تهدید کرد

ایرنا نوشت:

سرکرده گروه تروریستی 'بوکوحرام' ضمن بر عهده گرفتن حملات وسیع به شهر 'بقا' واقع در شمال شرقی نیجریه، کشورهای چاد، نیجر و کامرون را به خاطر همکاری نظامی با ارتش نیجریه به حملات تروریستی تهدید کرد.
به گزارش خبرگزاری 'فرانسه'، 'ابوبکر شکائو' این پیام را روز گذشته (سه شنبه) در ویدیویی بر روی اینترنت منتشر کرد.

وی در این ویدیو جلوی چهار وانت سفیدرنگ و در کنار هشت مردم نقاب دار و مسلح ایستاده است، اما در آن هیچ گونه نشانه ای که دال بر زمان و مکان ضبط آن باشد وجود ندارد.

سرکرده بوکوحرام تهدید کرد که این پایان حملات ما نیست و حمله های زیادی هنوز در راه است.

اظهارات تهدید آمیز شکائو در حالی صورت می گیرد که نمایندگان نیجریه، نیجر، چاد و کامرون به منظور تشکیل نیرویی چند ملیتی برای مقابله با بوکوحرام در 'نیامی' پایتخت نیجر دیدار کردند.

شکائو در پیامش ائتلاف این کشورها را ناچیز جلوه داده و ضمن به مبارزه طلبیدن سران آفریقایی، تهدید می کند که به همه کشورهای حاضر در ائتلاف مقابله با بوکوحرام حمله خواهد کرد.

در حمله بوکوحرام به شهر بقا، دست کم صدها تن کشته شدند و خانه های زیادی به خاکستر تبدیل شد.

بازمانده های حمله بقا که جنگجویان بوکوحرام را به هنگام تصرف پایگاهی نظامی که محل استقرار نیروهای نیجریه و چاد بود، دیده اند، می گویند اجساد قربانیان این حمله همچنان در سطح معابر و خیابان های این شهر باقی مانده است.

در ویدیوی جدید بوکوحرام همچنین انبار بزرگی از سلاح های غنیمت گرفته شده از پایگاه نظامی شهر بقا نشان داده می شود.

بوکوحرام طی یک سال گذشته دامنه حملات خود را از نیجریه به کشورهای همجوار و در راس آن ها کامرون توسعه داده و همین نگرانی دیگر همسایگان نیجریه را نیز سبب شده است.

از زمان آغاز رسمی اقدامات تروریستی بوکوحرام در سال 2009، تاکنون 135 هزارنفر از مناطق ناآرام شمال شرقی نیجریه گریخته اند و دست کم 850 هزار نفر در داخل این منطقه آواره شده اند.

در این حملات همچنین بیش از 13 هزار نفر به خاک و خون کشیده شده اند.

این گروه تکفیری در اوایل سال جاری نیز بیش از 200 دانش آموز دختر را از مدرسه ای ربود، که هنوز سرنوشت شان مشخص نیست.

49261

کد N686963

وبگردی