آفتاب

نخست وزیر فرانسه:تمامی اقدامات لازم را برای رویارویی با تروریسم بکار می‌گیریم

نخست وزیر فرانسه:تمامی اقدامات لازم را برای رویارویی با تروریسم بکار می‌گیریم

نخست وزیر فرانسه با بیان اینکه حملات اخیر در پاریس یادآور خطرات تروریسم است اعلام کرد که کشورش تمامی ابزارهای ممکن برای مبارزه با تروریسم را به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی خبری گفت: حملاتی که اخیرا پاریس را هدف قرار داده بود نشان دهنده و یادآور خطرات تروریسم است. فرانسه تمامی اقدامات لازم را برای رویارویی با تندروی و تروریسم اتخاذ کرده و نیروهای پلیس و ارتش در تمامی بخش‌های کشور به ویژه مناطق حساس و مدارس و کلیساها مستقر شده‌اند.

وی افزود: نیروهای امنیتی ظرف چند هفته آینده تدابیر شدیدتری را برای تامین امنیت شهروندان فرانسوی اتخاذ می‌کنند و وزرای کشور و دفاع مذاکراتی را در این زمینه جهت انجام اصلاحاتی در ساختار نیروهای امنیتی اتخاذ کرده‌اند. فرانسه علاوه بر اقداماتی برای تشکیل کمیته‌های کارشناسی در زمینه مبارزه با تروریسم شبکه‌ای برای تبادل اطلاعات درباره این پدیده مخرب تشکیل داده و تاکید می‌کند که اوضاع مناطق درگیر در جهان را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

والس همچنین در خصوص ارتباط شهروندان فرانسوی با تروریست‌ها گفت: صدها فرانسوی امروز با شبکه‌های تروریستی در افغانستان و سوریه در ارتباط‌ هستند و ما افراد مشهور و تمامی فعالیت‌های تروریستی و همچنین پایگاه‌های اینترنتی را تحت نظر می‌گیریم و تاکید می‌کنم که برای تامین امنیت شهروندانمان و موسسات دولتی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. باید بگویم کسانی که افکار تکفیری داشته باشند و نیز افرادی که استراتژی‌هایی برای ضربه زدن به فرانسه دارند شناسایی و با آنها برخورد می‌کنیم؛ لازم است پیش از پیش آماده مبارزه با تروریسم بوده و نظارت خود را بر تروریست‌ها افزایش دهیم.

نخست وزیر فرانسه در ادامه اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد اختیارات وزارت‌های کشور و دادگستری و نیزبودجه این دو وزارتخانه را افزایش دهد.

این مسئول فرانسوی با تاکید بر اینکه پاریس برای تحکیم قوانین مبارزه با تروریسم در راستای حمایت از حقوق شهروندان فرانسوی تلاش می‌کند، عنوان داشت: برای ما میان تروریسم و جرایم سازماندهی شده فرقی وجود ندارد و راه مبارزه با این افکار تدوین برنامه‌های تربیتی است.

انتهای پیام

کد N686901

وبگردی