آفتاب

آئودی برای مرسدس بنز جی ال رقیب می‌سازد

آئودی برای مرسدس بنز جی ال رقیب می‌سازد

آئودی قصد دارد شاسی بلند بزرگ جدیدی بسازد که با مرسدس بنز جی ال 63 هزار و 600 دلاری رقابت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد: این شاسی بلند مدل بالا قرار است پیش از پایان دهه جاری روانه بازار شود. این برند آلمانی انتظار دارد شاسی بلند مذکور فروش در بازارهایی مانند آمریکا و چین را افزایش دهد و به این برند در هدفش برای رسیدن به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز لوکس جهان کمک کند.

به گفته استادلر، آئودی که زیرمجموعه فولکس واگن است با جدیت روی این پروژه کار می‌کند. آئودی در نمایشگاه خودروی دیترویت که هفته گذشته برگزار شد، مدل نوسازی شده شاسی بلند اندازه متوسط Q7 را رونمایی کرد که در حال حاضر شاسی بلند پرچمدار این شرکت است. عرضه مدل بزرگتر به نام Q8 موقعیت این برند را تحکیم خواهد کرد.

مدل جدید بخشی از برنامه آئودی برای صرف 24 میلیارد یورو (27.8 میلیارد دلار) سرمایه روی فناوری و تولید در پنج سال آینده است. بیشتر این سرمایه برای افزایش تعداد مدل‌های این برند از 50 به 60 مدل هزینه خواهد شد. یکی از این مدل‌ها کراس اوور ساب کامپکت Q1 است که قرار است در سال 2016 عرضه شود و تعداد مدل‌های شاسی بلند آئودی را به چهار مدل افزایش خواهد داد. هدف آئودی کنار زدن بی ام و به عنوان بزرگترین خودروساز گران قیمت جهان تا سال 2020 است.

برتری بی ام و نسبت به آئودی در میزان فروش از 79 هزار و 658 دستگاه در سال 2013 به 70 هزار و 619 دستگاه در سال 2014 کاهش یافت. فروش مرسدس حدود 160 هزار خودرو کمتر بود که این خودروساز را در رتبه سوم قرار داد، با اینهمه مرسدس در این رقابت سه طرفه با رشد 13 درصدی فروش، از سریع‌ترین نرخ رشد برخوردار بود.

افزایش مدل‌های شاسی بلند آئودی به توسعه بازار این خودروساز در آمریکا که در آن نصف رقیبان آلمانی خود فروش دارد، کمک خواهد کرد. با وجود این آئودی تا زمان عرضه مدل جدید به بازار با رقابت بیشتری روبرو خواهد شد چرا که بی ام و سال گذشته اعلام کرد شاسی بلند بزرگ X7 را عرضه خواهد کرد که ممکن است Q8 آئودی را در نمایشگاه‌های خودرو مغلوب کند.
کد N686830

وبگردی