آفتاب

کشتی جاسوسی روسیه در روز تاریخی روابط کوبا-آمریکا در هاوانا پهلو گرفت

کشتی جاسوسی روسیه در روز تاریخی روابط کوبا-آمریکا در هاوانا پهلو گرفت

رسانه های غربی از پهلو گرفتن کشتی جاسوسی روسیه در هاوانا در روز تاریخی روابط کوبا-آمریکا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دیلی تلگراف در گزارشی نوشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیغامی را به سبک جنگ سرد برای واشنگتن ارسال کرد و آن لنگر انداختن کشتی جاسوسی روسیه موسوم به «ویکتور لئونوف CCB-175» در مرکز هاوانا همزمان با سفر هیئت آمریکایی به کوبا بود.

در همین رابطه یکی از مقامات پنتاگون پهلو گرفتن این کشتی را کاملا قانونی خواند و گفت این اقدام غیرمنتظره، غیرمعمول و هشدار دهنده نیست.

این هیئت آمریکایی به رهبری سناتور "پاتریک لهی" که نقش کلیدی را در آزادی "آلن گروس" پیمانکار آمریکایی به عنوان بخشی از تبادل زندانیان ایفا کرده است، به کوبا سفر کرده تا راه را برای بهبود کامل روابط دیپلماتیک هموار کند.

وزارت امور خارجه کوبا همچنین از برگزاری دور جدید مذاکرات با آمریکا در روز 21 ژانویه در هاوانا در پی اظهارات رهبران دو کشور درباره عادی سازی روابط پس از نیم قرن خبر داده است.

گفته می شود که در مرحله اول مذاکرات درباره عادی‌ سازی روابط و مهاجرت و در مرحله دوم درباره گامها و اصول از سرگیری روابط دیپلماتیک و آغاز به کار سفارت در دو کشور گفتگو می شود.

بر اساس این گزارش ریاست هئیت کوبایی را "جوزفینا ویدال فریرو" رئیس بخش آمریکای دستگاه دیپلماسی کوبا و ریاست هیئت آمریکا را "روبرتا جاکوبسن" معاون وزیر خارجه امریکا برعهده دارند.

کد N686525

وبگردی