آفتاب

درخواست القاعده یمن از شبه‌نظامیان برای حمله به آمریکا و غرب

درخواست القاعده یمن از شبه‌نظامیان برای حمله به آمریکا و غرب

شاخه القاعده در یمن چند روز پس از آنکه مسئولیت حمله به شارلی ابدو را برعهده گرفت، در یک پیام ویدئویی آنلاین از شبه‌نظامیان خود خواست تا علیه غرب و آمریکا دست به حملاتی بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه مانیتورینگ SITE که شبه‌نظامیان آنلاین را رهگیری می‌کند، اعلام کرد: ناصر الانسی، یکی از ایدئولوژی‌پردازان شاخه القاعده در یمن به حامیان این گروه تاکید کرده تا دست به اقدامات و حملات شخصی بزنند.

الانسی در این پیام ویدئویی آورده است: ما برای مقابله با دشمنان خداوند در کمین و آماده هستیم.

این ایدئولوژیست شاخه القاعده در یمن در پیام ویدیویی قبلی خود گفته بود که القاعده در شبه‌جزیره عرب در حملات تروریستی در پاریس علیه مجله شارلی ابدو دست داشته است.

دولت‌های غربی می‌گویند هنوز مشخص نیست که آیا القاعده در شبه جزیره عرب مستقیما این حملات را سازمان‌دهی کرده یا خیر اگرچه گمان می‌رود یک یا دو تن از عاملان مهاجم پاریس مدتی را با این شبه‌نظامیان در یمن گذرانده باشند.

در این پیام ویدیویی اخیر الانسی حملات شبه‌نظامیان تک‌رو را بسیار مخرب دانسته است.

القاعده در شبه جزیره عرب ید طولایی در انجام حملات و خارج از پایگاهش در یمن دارد که از جمله آنها می‌توان به تلاش برای منفجر کردن یک هواپیمای خطوط هوایی آمریکا بر فراز میشیگان در کریسمس 2009 اشاره کرد.

آژانس‌های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا القاعده در شبه‌جزیره عرب را یکی از خطرناک‌ترین شاخه‌های این گروه شبه‌نظامی می‌دانند.

بخش انگلیسی زبان این گروه به شبه‌نظامیان تاکید دارد تا حملاتی را خارج از یمن به ویژه حمله به استفان شاربونیه، سردبیر مجله شارلی ابدو انجام دهند.

انتهای پیام

کد N686348

وبگردی