آفتاب
روزنامه السیاسه مدعی شد:

کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیم اخراج لبنانی‌های حامی حزب‌الله را عملی می‌کنند

کشورهای حوزه خلیج فارس تصمیم اخراج لبنانی‌های حامی حزب‌الله را عملی می‌کنند

منابع عالی‌رتبه در کشورهای حوزه خلیج فارس اعلام کردند که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عالی‌ترین سطوح درصددند تا تصمیم پیشین خود مبنی بر اخراج لبنانی‌های وابسته به حزب‌الله یا حامیان این حزب را اجرایی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این منابع در مصاحبه با روزنامه السیاسه چاپ کویت عنوان داشتند: اظهارات اخیر سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به شدت خشم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را برانگیخته و این کشورها را واداشته تا تصمیم خود مبنی بر اخراج لبنانی‌هایی را که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با حزب‌الله در ارتباط هستند یا حامی این حزب بوده و اندیشه‌های آن را ترویج می‌کنند، عملی کنند.

این منابع عنوان داشتند، شورای همکاری خلیج فارس تصمیم جدیدی را در این خصوص اتخاذ نکرده است بلکه تصمیمی را که از اواسط سال 2013 اتخاذ شده بود اجرایی می‌کند و این تصمیم درخصوص لبنانی‌های مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس که به زعم آنها به قوانین کشورها احترام می‌گذارند اجرا نخواهد شد.

این منابع عالی‌رتبه مدعی شدند، این تصمیم کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به منزله اقدامی تلافی‌جویانه نیست بلکه برای حفظ امنیت این کشورها است!

منابع تاکید کردند که باید «بیانیه بعبدا» که بر پایبندی به سیاست عدم مداخله تاکید دارد، مورد اجرا قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N686307

وبگردی