آفتاب
سخنگوی کمیته‎های مقاومت فلسطین:

تعامل حماس بامحور مقاومت مناسب نبود/اسرائیل منتظر عواقب حماقت خود باشد

تعامل حماس بامحور مقاومت مناسب نبود/اسرائیل منتظر عواقب حماقت خود باشد

سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین از نحوه تعامل حماس با کشورهای عضو محور مقاومت در منطقه انتقاد کرد و آن را برخوردی نامناسب توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد البریم» ملقب به «ابومجاهد» سخنگوی کمیته های مقاومت در فلسطین تاکید کرد: اقدام اسرائیل در ترور نیروهای مقاومت حزب الله در منطقه القنیطره سوریه، اقدامی خطرناک است و به نظر می رسد اشغالگران خواهان برقراری امنیت در منطقه نیستند.

وی افزود: اسرائیل با این اقدام مرتکب حماقت بزرگی شد و باید منتظر پیامدهای آن باشد.

ابومجاهد تاکید کرد: بزودی پیامدهای حمایت تل آویو مشخص خواهد شد و خون شهدا به ویژه خون فرزند شهید «عماد مغنیه» به هدر نخواهد رفت و مایه آغاز تحرکات جدید گروههای مقاومت خواهد شد.

سخنگوی کمیته های مقاومت در فلسطین در ادامه گفتگو با روزنامه لبنانی الاخبار افزود: رژیم صهیونیستی در بن بستی بزرگ قرار گرفته و شانس پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات آتی کاهش پیدا کرده است. به همین دلیل تلاش دارد با انداختن توپ در زمین مقاومت از طریق عملیات القنیطره، پاسخ گروههای مقاومت را شاهد باشد و در نتیجه آن از جنگ جدیدی که رخ می دهد، بهره برداری خاص خود را انجام دهد.

وی افزود: تمامی تجربه های قبلی نشان می دهد که سوء استفاده از انتخابات برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان و یا فلسطین نتیجه ای جز شکست (برای صهیونیستها) نداشته است. این مسئله در گذشته درباره «ایهود اولمرت» و «شیمون پرز» رخ داده و درباره نتانیاهو نیز تکرار خواهد شد. البته اشغالگران می خواستند پیامی را ارسال کنند و طبیعتا مقاومت ساکت نخواهد نشست و قطعا پاسخ آن را خواهد داد.

وی با اشاره به ادامه روابط میان گروههای مقاومت فلسطین با حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران، افزود: روابط ما با حزب الله و ایران هرگز لحظه ای در جریان جنگ 51 روزه متوقف نشد و ما همواره در تماس دائم در هنگام جنگ و قبل و پس از آن بودیم. این مسئله را نیز مخفی نمی کنیم که حمایتها از گروههای مقاومت تا روز آخر جنگ لحظه ای متوقف نشد. ایران و حزب الله از هیچ تلاشی در زمینه انتقال سلاح به گروههای مقاومت فلسطین دریغ نکرده اند.

 سخنگوی کمیته های مقاومت در فلسطین افزود: آن گونه که من اطلاع دارم حمایت ایران و حزب الله از گردانهای قسام (شاخه نظامی حماس) در جریان جنگ غزه با وجود اختلافاتی که در سطح مقامات سیاسی میان دو طرف وجود داشت، ادامه پیدا کرد . اما این اختلافات در عرصه سیاسی تاثیرات منفی بر مسئله فلسطین داشته است.

وی با انتقاد از تعامل نامناسب حماس با محور مقاومت افزود: اگر نحوه تعامل حماس (با ایران و محور مقاومت) یک تاکتیک بوده، پس دیگر نباید آن را در تعامل با برادرانی که هرگونه کمک بلا عوض را به ما داشته اند، ادامه دهند.

کد N686244

وبگردی