آفتاب
لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس مغرب:

مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود

مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود

مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود و اگر برخی از کشورهای غربی مشکلات را تشدید نکنند، ورود آنها مسئله تروریسم را حل نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود و اگر برخی از کشورهای غربی مشکلات را تشدید نکنند، ورود آنها مسئله تروریسم را حل نمی‌کند.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی که با نایب رئیس مجلس مغرب دیدار کرده بود گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش روابط و تبادل تجربه بین دو کشور است و احساس می‌شود که رایزنی‌های فی مابین باید ارتقا یابد.

وی افزود: مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود و اگر برخی از کشورهای غربی مشکلات را تشدید نکنند، ورود آنها مسئله تروریسم را حل نمی‌کند و ایران آماده هرگونه همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه است.

لاریجانی با تأکید بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی بین ایران و مغرب ادامه داد: سطح روابط بین کشورهای اسلامی مطلوب نیست و غربی‌‌ها از این موضوع استفاده می‌کنند، بنابراین باید تلاش کرد تا تبادلات تجاری و اقتصادی افزایش یابد.

رئیس مجلس بابیان اینکه توسعه روابط و پیشرفت‌های اقتصادی می‌تواند روابط سیاسی را پایدارتر کند اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در این اجلاس باید به آن توجه شود، موضوع محکومیت همه جانبه توهین به پیامبر اسلام (ص) از سوی همه کشورهای اسلامی است و پیام این کنفرانس می‌تواند نشان از اتحاد مسلمانان در برابر این گونه رفتارها باشد.

یاتیم نائب، نایب رئیس مجلس مغرب نیز با ابراز خرسندی از دیدار با علی لاریجانی گفت: این دیدار می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور بسیار تأثیرگذار باشد.

وی بابیان اینکه مشارکت مردم در جوامع ایران و مغرب بالاست واین مسئله توسعه دموکراسی را نشان می‌دهد خاطرنشان کرد: امروز افراط‌گری و تروریسم را به اسلام نسبت می‌دهند، این در حالی است که اسلام به شدت با این موضوع مخالف است.

وی ادامه داد: کشورهای مسلمان باید در موضوعاتی مانند دموکراسی الگوی جهان باشند، بنابراین ما به عنوان کشورهای مسلمان باید رایزنی‌های خود را تداوم ببخشیم و روابط پارلمانی را ارتقاء دهیم.

یاتیم تصریح کرد: تمام مردم مغرب عاشق پیامبر اکرم (ص) هستند و توهین به ساحت پیامبر (ص) را به شدت محکوم می‌کنند و ما در این زمینه پیشنهاد صدور بیانیه‌ای را به اجلاس داده‌‌ایم.

کد N686158

وبگردی