آفتاب
الشرق الاوسط گزارش داد:

طرح حوثیها برای حل بحران یمن

طرح حوثیها برای حل بحران یمن

منابع یمنی اعلام کردند که حوثیها درحال رایزنی برای تشکیل یک کمیته ریاستی برای اداره یمن طی یک سال با موافقت همه گروههای یمنی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با تشدید درگیریها در یمن و پیچیده شدن اوضاع سیاسی در این کشور روزنامه الشرق الوسط به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد که حوثیها هنوز برای به دست گرفتن منصب ریاست جمهوری آماده نیستند و در حال انجام مذاکراتی سری درخصوص تشکیل یک کمیته ریاست جمهوری با موافقت همه گروههای سیاسی طی مدت یک سال برای اداره یمن هستند.

بازنگری در قانون اساسی یمن و در نظر نگرفتن پیش نویس قانون تقسیم یمن به اقالیم شش گانه و توجه به طرح تقسیم یمن به دو اقلیم نیز از جمله مواردی است که حوثیها درصدد اجرای آن هستند.

این منابع همچنین تاکید کردند که گروههای سیاسی یمن از حمایت «عبد ربه منصورهادی» رئیس جمهوری این کشور دست برداشته و او را تنها گذاشته اند که این امر موجب شده «عبدالملک الحوثی» رئیس جنبش انصارالله یمن قدرت بیشتری پیدا کند.

بر اساس این گزارش احتمال اتخاذ یک راهکار فراگیر برای حل بحران یمن توسط گروههای یمنی در شورای نجات که حوثیها نیز در آن مشارکت دارند زیاد است.

این منابع همچنین نقش آفرینی سودمند سازمان ملل و نماینده این سازمان در تحولات یمن را نیز بعید دانستند.

کد N686147

وبگردی