آفتاب

عباس: برای صدور قطعنامه پایان اشغالگری در شورای امنیت مصمم هستیم

عباس: برای صدور قطعنامه پایان اشغالگری در شورای امنیت مصمم هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تلاش مجدد فلسطین برای صدور قطعنامه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در شورای امنیت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستی مطبوعاتی که پس از دیدارش با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن برگزار شد اعلام کرد تلاش مجدد برای صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت جهت پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی را آغاز کرده است.

وی گفت: ما با کشورهای عربی در خصوص تشکیل هیاتی از وزرای عرب برای تلاش جهت صدور قطعنامه‌ای از سوی شورای امنیت در خصوص پایان اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی توافق کرده‌ایم.

عباس بار دیگر بر لزوم برقراری صلح و از سرگیری روند مذاکرات دو جانبه با رژیم صهیونیستی براساس قوانین بین‌المللی و طرح صلح عربی تاکید کرد.

محمود عباس خطاب به اسرائیلی‌ها گفت: ما به دوستان اسرائیلی خود گفته‌ایم که همواره خواهان برقراری صلح و دوستی هستیم و آ‌نها هستند که تصمیم می‌گیرند صلح و یا گسترش شهرک سازی‌ها را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: صلح و آرامش از طریق مجازات‌های دسته جمعی فلسطینی‌ها و یا بلوکه کردن اموال و دارایی‌های فلسطین برقرار نمی‌شود بلکه از طریق اعتراف اسرائیلی‌ها به ظلمی که درحق ما روا داشتند و با پایان اشغالگری‌ آن‌ها صلح واقعی امکان پذیر است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن داعش در جریان گروگان گیری دو شهروند ژاپنی در سوریه اظهار کرد: ما چنین اقدامات وحشیانه‌ ای را که با تمام ارزش‌های اخلاقی و انسانی منافات دارد نمی‌پذیریم و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

از سوی دیگر نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: اقدام داعش در گروگان گیری دو شهروند ژاپنی اقدامی کاملا غیرقابل پذیرش است و ما سعی می‌کنیم تا از طریق کسب اطلاعات لازم آن را نجام دهیم و از شما فلسطینی‌ها نیز می‌خواهیم که در این مسیر از ما حمایت کنید.

در فیلمی که اخیرا در یکی از پایگاه‌های اینترنتی منتشر شد فردی که مدعی بود از اعضای داعش است تهدید کرد که اگر مبلغ 200 میلیون دلاربه داعش پرداخت نشود داعش این دو ژاپنی را خواهد کشت.

علاوه بر این نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که کشورش مبلغ 100 میلیون دلار برای کمک به اوضاع غزه و بازسازی آن به فلسطین می‌دهد.

وی تصریح کرد که ژاپن بر حمایت خود از تلاش‌های فلسطین برای رسیدن به استقلال اقتصادی و بازسازی کشور فلسطین و شکوفایی این کشور آن هم از طریق همکاری دیگر کشورهای منطقه متعهد است.

نخست وزیر ژاپن تصریح کرد که تصمیم دارد تیمی از کارشناسان ژاپنی متخصص را به منظور توسعه شهرک‌های فلسطینی ماه آتی به اراضی فلسطین اعزام کند.

نخست وزیر ژاپن در پایان اعلام کرد که امیدوار است تا هرچه سریعتر صلح و آرامش میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی برقرار شود و کشورش در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام

کد N686127

وبگردی