آفتاب
لاریجانی در استانبول مطرح کرد:

بین المجالس اولین تجمع مسئولان کشورهای اسلامی دراعتراض توهین به پیامبر

بین المجالس اولین تجمع مسئولان کشورهای اسلامی دراعتراض توهین به پیامبر

لاریجانی افزود: این اولین تجمع بین مسئولان کشورهای اسلامی بعد از توهین به پیامبر است که باید پیام آشکاری از سوی مسلمانان در جواب این توهین داده شود.باید کشورهای اسلامی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 به گزارش خبرگزاری مهر علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، امروز با نایب رئیس مجلس یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفت‌وگوی سیاسی تنها راهکار حل مسائل یمن است

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کشور یمن تاریخ کهنی دارد، افزود: امیدوارم مسائل داخلی یمن هر چه زودتر حل شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: ایران همواره برای برقراری ثبات در تمامی کشورها تلاش می‌‌کند و در موضوع یمن نیز از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد صلحی پایدار استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم تمام کشورهای اسلامی با اتحاد و همفکری بتوانند زمینه پیشرفت مسلمانان را ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط ناامنی، پیشرفت حاصل نمی‌شود، یادآور شد: اگر سوءتفاهم‌هایی بین گروه‌های مختلف سیاسی در کشور یمن وجود دارد، باید از طریق گفت‌وگو مسائل حل شود و در این زمینه نقش پارلمان می‌تواند موثر باشد.

نایب رئیس مجلس یمن با اشاره به نقش سازنده ایران در منطقه گفت: آقای دکتر لاریجانی شما یک شخصیت بین المللی تاثیرگذار هستید، بنابراین امیدوارم تمام تلاش خود را انجام دهید تا زمینه برقراری ثبات در یمن فراهم شود.

وی افزود: هر نوع کشتاری می‌تواند زیان‌های اجتماعی در پی داشته باشد، بنابراین باید همه کشورهای اسلامی برای برقراری ثبات و صلح پایدار تلاش کنند.

نایب رئیس مجلس یمن در پایان افزود: در یمن تلاش‌هایی برای رفع فساد صورت گرفته که امیدوارم به نتیجه مطلوب منتهی شود.

بیگانگان اجازه دخالت در مسائل مسلمانان را ندارند/ جنایات صهیونیست‌ها، ماهیت تروریستی آنها را فاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر در ادامه این سفر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با فاضلی ربی نایب‌رئیس مجلس کشور بنگلادش دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ایران همیشه علاقه داشته تا روابط دوستانه‌اش با کشور بنگلادش ارتقا یابد و نقش گفت‌وگوهای پارلمانی در توسعه و گسترش روابط بسیار موثر است.

وی با تاکید بر گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: باید در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به مسائل مهمی که در رفع مشکلات جهان اسلام نقش دارد، توجه شود.

 لاریجانی با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: اگر اختلاف جزئی در بین کشورهای اسلامی وجود داشته باشد، باید تلاش شود با گفت‌وگو این مشکلات و اختلافات رفع شود و به بیگانگان اجازه دخالت در مسائل میان مسلمانان داده نشود.  

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان افزود: جنایت‌های صهیونیست‌ها مخصوصاً حمله تروریستی اخیرشان، نشان از ماهیت تروریستی این رژیم جعلی دارد.

در ادامه این دیدار فاضلی ربی با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر لاریجانی گفت: روابط ایران و بنگلادش بسیار درهم تنیده و نزدیک است و گویای این مطلب وجود کلمات و اصطلاحات مشابه زبان فارسی در زبان مردم بنگلادش است.

نایب‌رئیس مجلس بنگلادش همچنین با اشاره به ضرورت ارتقای سطح فعلی همکاری‌های میان ایران و بنگلادش، گفت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی همکاری‌های گسترده‌تری داشته باشند و ارتباط میان پارلمان‌های دو کشور می‌تواند بسترهای لازم برای ارتقای سطوح فوق را فراهم کند.

مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود

بر اساس این گزارش در ادامه دیدار های لاریجانی با مقامات کشور های اسلامی، رئیس مجلس شورای اسلامی با یاتیم نائب، نائب رئیس مجلس مغرب دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از این ملاقات گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش روابط و تبادل تجربه بین دو کشور است و احساس می‌شود که رایزنی‌های فی مابین باید ارتقاء یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل تروریسم در منطقه باید با همکاری کشورهای اسلامی رفع شود، اگر برخی از کشورهای غربی مشکلات را تشدید نکنند بنابراین ورود آن‌ها مسئله تروریسم را حل نمی‌کند.

 لاریجانی با تاکید بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی بین ایران و مغرب گفت: سطح روابط بین کشورهای اسلامی مطلوب نیست و از این موضوع غربی‌‌ها استفاده می‌کنند، بنابراین باید تلاش کرد تبادلات تجاری و اقتصادی افزایش یابد.

وی ادامه داد: توسعه روابط و پیشرفت‌های اقتصادی می‌تواند روابط سیاسی را پایدارتر کند.

رئیس نهاد قانونگذاری تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در این اجلاس باید به آن توجه شود، موضوع محکومیت همه جانبه توهین به پیامبر اسلام (ص) از سوی همه کشورهای اسلامی است و پیام این کنفرانس می‌تواند نشان از اتحاد مسلمانان در برابر این گونه رفتارها باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران یادآور شد: ایران آماده هرگونه همکاری برای ایجاد آرامش در منطقه است.

نائب رئیس مجلس مغرب با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر لاریجانی گفت: این دیدار می‌تواند در توسعه روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور بسیار تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در جوامع ایران و مغرب بالا است که این نشان از توسعه دموکراسی است.

یاتیم نائب، رئیس مجلس مغرب افزود: امروز افراط‌گری و تروریسم را به اسلام نسبت می‌دهند، این در حالی است که اسلام به شدت با این موضوع مخالف است.

وی افزود: کشورهای مسلمان باید در موضوعاتی مانند دموکراسی الگوی جهان باشند، بنابراین ما به عنوان کشورهای مسلمان باید رایزنی‌های خود را تداوم ببخشیم و روابط پارلمانی را ارتقاء دهیم.

یاتیم تصریح کرد: تمامی مردم مغرب عاشق پیامبر اکرم (ص) هستند و توهین به ساحت پیامبر(ص) را به شدت محکوم می‌کنند و ما در این زمینه پیشنهاد صدور بیانیه‌ای را به اجلاس داده‌ ایم.

بین المجالس اسلامی اولین تجمع مسئولان کشور های اسلامی در اعتراض به توهین به پیامبر

به گزارش مهر علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، با رئیس مجلس عمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به شخصیت ممتاز سلطان قابوس گفت: پادشاه عمان در برقراری صلح و ثبات در منطقه نقش بسزایی دارد.

رئیس مجلس ادامه داد: روابط ایران با عمان همیشه خوب بوده اما در دوره جدید به سطح عالی‌تری ارتقاء یافته و نقش عمان در مسائل منطقه‌‌‌ای همواره خیرخواهانه بوده است.

 لاریجانی افزود: این اولین تجمع بین مسئولان کشورهای اسلامی بعد از توهین به پیامبر اسلام(ص) است که باید پیام آشکاری از سوی مسلمانان در جواب این توهین داده شود.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: باید کشورهای اسلامی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند و اجازه سوءاستفاده به کشورهای دیگر را ندهند.

در ادامه این دیدار رئیس مجلس عمان افزود: از دیدار با شما (دکتر لاریجانی) که شخصیت فرهیخته‌ای هستید ابراز خرسندی می‌کنم و همنشینی و شاگردی در محضر شما را یک فضیلت می‌دانم.

رئیس مجلس عمان ادامه داد: باید روابط اقتصادی و سیاسی دو کشور ارتقاء یابد و در زمینه مبارزه با افراطی‌گری رایزنی‌های جدی‌تری بین دو کشور صورت گیرد.

رئیس مجلس عمان با تکید بر اینکه نباید اجازه داد به نام آزادی به پیامبر اسلام(ص) توهین کنند افزود: باید با گروه‌های افراطی به صورت جدی مبارزه کرد.

تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند

در ادامه سفر به ترکیه علی لاریجانی که برای شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی به ترکیه سفر کرده است، با عبدالله عبدالحمید، رئیس مجلس کویت دیدار و گفت‌وگو کرد.

 لاریجانی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه روابط ایران و کویت همواره مثبت بوده، گفت: ایران علاقمند به گسترش روابط اقتصادی و سیاسی با کویت است بنابراین ضرورت دارد زمینه انجام این مهم فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش امیر کویت در تلاش برای برقراری ثبات در منطقه افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا از اختلافات جزئی بین کشورهای اسلامی سوءاستفاده می‌کنند، بنابراین باید مسلمانان برای ایجاد روابط منسجم تلاش کنند.

وی ادامه داد: منافع ایران با کویت در بسیاری از مسائل مشترک بوده بنابراین باید رایزنی‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید بپذیرند هم سرنوشت هستند و در زمینه مقابله با مشکل عمده امروز یعنی حضور تکفیری‌ها باید تعامل و همکاری داشته باشند و نباید فراموش کرد که ائتلاف آمریکایی‌ها در مبارزه با داعش تاثیر جدی نداشته است.

رئیس مجلس در خصوص قیمت نفت گفت: تا زمانی که کشورهای مهم تولید کننده نفت تصمیم جدی برای افزایش قیمت اتخاذ نکنند قیمت نفت در سطح پایین باقی خواهد ماند، البته ایران قصد دارد در بودجه اتکاء به درآمدهای نفتی را قطع کند و برای بودجه‌های جاری از درآمد نفتی استفاده نکند و از درآمدهای نفتی تنها در جهت سرمایه‌گذاری سود ببرد.

در ادامه این دیدار عبدالله عبدالحمید، رئیس مجلس کویت با ابراز خرسندی از دیدار با دکتر لاریجانی گفت: همواره ملاقات با شما مثبت بوده است و می‌تواند زمینه توسعه روابط دو جانبه را فراهم کند.

رئیس مجلس کویت تصریح کرد: تمامی مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند، موضوعی که در قرآن بر آن تاکید شده است.

عبدالله عبدالحمید افزود: تجمع نمایندگان کشورهای مسلمان باید به نتیجه مشخص منتهی شود و برای چالش‌های پیش روی جهان اسلام تصمیمات مطلوب اتخاذ شود.

رئیس مجلس کویت افزود: به دلیل اختلاف میان مسلمانان یک روزنامه فرانسوی به خود اجازه می‌دهد به ساحت پیامبر اسلام(ص) توهین کند، بنابراین مسلمانان باید با حکمت و اتحاد تلاش کنند با اینگونه مسائل مقابله شود.

عبدالله عبدالحمید افزود: جایگاه ایران در امت اسلامی حائز اهمیت است، همچنین شما به دلیل ارتباط قوی که با رئیس پارلمان‌های کشورهای اسلامی دارید می‌توانید زمینه تحقق اهداف مشترک کشورهای اسلامی را فراهم کنید.

کد N686074

وبگردی