آفتاب

هزاران تن پیکر شهدای حزب‌الله را در جنوب لبنان تشییع کردند

هزاران تن پیکر شهدای حزب‌الله را در جنوب لبنان تشییع کردند

حزب الله لبنان تشییع پیکر سه تن از میان شش مبارز خود را که در حمله رژیم صهیونیستی به قنیطره در جنوب سوریه به شهادت رسیدند، برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هزاران تن به همراه اعضای حزب الله که یونیفرم نظامی به تن داشتند، حرکت کردند و پیکر محمد عیسی از رهبران برجسته حزب الله را که پرچم زرد حزب الله روی پیکرش پیچیده شده بود به دوش کشیده و وی را در مقبره روستای عربصالیم در استان النبطیه در جنوب لبنان دفن کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم تشییع جنازه که پرچم‌های لبنان و حزب الله را در دست داشتند شعارهایی در حمایت از حزب الله و همچنین شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

ده‌ها زن نیز در این مراسم تششیع جنازه شرکت کردند. مقاماتی در حزب الله از جمله نمایندگانی در پارلمان نیز در این مراسم حضور به عمل آوردند. در کنار محمد عیسی، حزب الله لبنان علی حسن ابراهیم را در منطقه "یحمر الشقیف" و غازی علی ضاوی را در منطقه الخیام در جنوب لبنان به خاک سپردند.

در روز دوشنبه نیز هزاران تن در مراسم تشییع پیکر شهید جهاد مغنیه، پسر عماد مغنیه از رهبران سابق حزب الله در ضاحیه جنوبی بیروت شرکت کردند.

پیشتر رژیم صهیونیستی در حمله‌ای چند تن از نیروهای حزب الله لبنان را که در حال بازدید میدانی بودند هدف قرار داد و شش تن از آنها را به شهادت رساند.

انتهای پیام

کد N686055

وبگردی