آفتاب

متوقف شدن درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری یمن / نشست شورای امنیت پشت درهای بسته

متوقف شدن درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری یمن / نشست شورای امنیت پشت درهای بسته

منابع یمنی از بازگشت آرامش به اطراف منزل رئیس‌جمهور و متوقف شدن درگیری‌ها در این منطقه خبر دادند. شورای امنیت سازمان ملل نیز نشستی را پشت درهای بسته درخصوص اوضاع یمن برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از تسلط نیروهای انصارالله بر کاخ ریاست‌جمهوری یمن و ورود آنها به این کاخ، منابع از بازگشت آرامش به اطراف منزل عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن در صنعاء که در نزدیکی کاخ ریاست‌جمهوری قرار دارد، خبر دادند.

همچنین منابع اعلام کردند که درگیری‌ها در اطراف کاخ ریاست‌جمهوری میان حوثی ها و گارد ریاست‌جمهوری متوقف شده است.

در همین راستا شورای امنیت نشستی را پشت درهای بسته درخصوص وخامت اوضاع یمن برگزار کرده و در بیانیه‌ای اعمال خشونت و زور را محکوم کرد.

همچنین در بیانیه‌ شورای امنیت از تمامی طرف‌ها در یمن خواسته شده تا به گفت‌وگو و مذاکره پایبند بوده و به درگیری‌ها میان خود پایان دهند.

در بیانیه شورای امنیت بر لزوم حمایت تمامی گروه‌های سیاسی در یمن از عبد ربه منصور هادی، نخست‌وزیر و دولت یمن برای حفظ ثبات کشور تاکید شده است.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از بحران یمن، خواهان توقف فوری درگیری‌ها در این کشور شد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد که جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به یمن که در قطر حضور داشت، در سریعترین زمان ممکن به یمن بازمی‌گردد.

وی گفت: ما نگران درگیری‌های شدید میان گروه انصارالله و گارد ریاست‌جمهوری یمن هستیم.

از سوی دیگر گروه القاعده در یمن تهدید کرد که حملات «گرگ تنها» علیه غربی‌ها انجام می‌دهد.

کمیته امنیت ملی در عدن اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی عدن را بسته است. همچنین برخی منابع از خنثی سازی تلاش‌ها برای قاچاق سلاح از کاخ ریاست‌جمهوری در صنعاء خبر دادند.

انتهای پیام

کد N686030

وبگردی