آفتاب

پوتین: نیروهای مسلح روسیه برای مقابله با چالش‌های خارجی تقویت شوند

پوتین: نیروهای مسلح روسیه برای مقابله با چالش‌های خارجی تقویت شوند

رئیس جمهوری روسیه تقویت نیروهای مسلح کشورش برای مقابله با چالش‌ ها از سوی کشورهای خارجی را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست کمیسیون صنعتی نظامی روسیه گفت: ما شاهد این هستیم که چطور کشورهای دیگر آشکارا ادعاهای ژئوپلیتیکی علیه روسیه مطرح می‌کنند و لحظه‌ای از مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل باز نمی‌مانند. علاوه بر این آنها همچنان در حال مدرن کردن و تقویت ارتش خود هستند.

پوتین با مقایسه هزینه‌های دفاعی کشورش با قدرت‌های دیگر جهان تاکید کرد: آنها بسیار بیشتر از ما خرج هزینه‌های دفاعی می‌کنند که اصلا قابل مقایسه با روسیه نیست. ما می‌توانیم و باید به این چالش‌ها پاسخ دهیم اما نباید وارد رقابت تسلیحاتی هزینه‌بر شویم. روسیه برای هیچ کس تهدید نیست و به دنبال آن است تا تمام مسائل مورد اختلاف در پشت میز مذاکرات حل شود. این راهی است که ما می‌خواهیم در آینده نیز در پیش بگیریم. ما دقیقا می‌خواهیم چنین سیاستی را الگو قرار دهیم.

رئیس جمهوری روسیه از صنعت نظامی کشورش خواست که بر روی توسعه تکنولوژی‌های پیشرفته برای حفاظت از تمامیت ارضی روسیه، تمامیت ارضی و منافع ملی مسکو تمرکز کند.

ولادیمیر پوتین گفت: ما می‌خواهیم هرچه بیشتر نیروهای مسلح و نهادهای نظامی کشورمان را به صورت کلی تقویت کنیم و تمام تدابیر لازم را برای مدرن کردن، مسلح کردن و مجهز کردن نیروهای مسلح انجام دهیم. این اقدام با هدف خنثی کردن تهدیدات و خطرات سیاسی و نیز تهدیدات بالقوه علیه امنیت کشورمان صورت می‌گیرد.

رئیس جمهوری روسیه در ادامه متعهد شد تا تامین مالی پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته را در صنعت دفاعی افزایش دهد.

وی گفت: در سال 2015 پروژه‌های تحقیقاتی نظامی باید بر روی تکنولوژی‌های جدید، سخت‌افزارهای نظامی و تسلیحات نسل جدید متمرکز باشد. طراحان نظامی تمرکز خود را بر روی ایجاد سیستم‌های تسلیحات مهم و استراتژیک قرار خواهند داد.

انتهای پیام

کد N686020

وبگردی