آفتاب

السیسی: مصری‌ها حق تظاهرات دارند اما تظاهرات به اقتصاد آسیب می زند

السیسی: مصری‌ها حق تظاهرات دارند اما تظاهرات به اقتصاد آسیب می زند

رییس جمهور مصر اظهار داشت، مردم این کشور حق تظاهرات دارند اما هشدار داد که در حال حاضر اعتراضات باعث آسیب به اقتصاد این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فعالان حقوق بشر می گویند یک سری قوانین محدود کننده اعتراضات به همراه دیگر قوانین امنیتی که توسط عبدالفتاح السیسی، رییس جمهوری این کشور که در زمان فقدان پارلمان، وضع شده اند، باعث از دست رفتن آزادی هایی که در انقلاب سال 2011 علیه دولت حسنی مبارک،‌ دیکتاتور مخلوع حاصل شدند، شده‌اند.

السیسی اقدام به سرکوب اعتراضات علیه دولت خود کرده و هزاران تن از فعالان معترض به خود را به زندان انداخته است.

السیسی در سخنرانی خود اشاره ای به قوانین امنیتی محکوم شده توسط گروه های حقوق بشری در داخل و خارج مصر نکرد.

وی در این سخنرانی خود که به مناسبت روز پلیس مصر انجام شد، اظهار داشت: من بیش از هر کس دیگری به حقوق بشر توجه می کنم. اما باید هنگامی که حقوقتان را مطالبه می کنید احتیاط کنید. احتیاط کنید که ما را نیز با خودتان پایین نکشید.

دولت مصر چند ماه پس از سرنگونی دولت محمد مرسی در ژوئیه 2013 با تصویب قانونی، برپایی تظاهرات بدون کسب مجوز قبلی از پلیس را ممنوع کرد.

در سال 2011 روز پلیس در مصر با آغاز اعتراضات 18 روزه ای همزمان شد که در نهایت باعث سرنگونی حسنی مبارک شد.

السیسی خطاب به صدها تن از افسران پلیس مصر و بسیاری از مقامات بلندپایه دولت این کشور گفت: من هرگز نمی گویم که با تظاهرات مخالفم. ما مساله برپایی اعتراضات را در یک جایگاه مشخص قرار دادیم. اما 90 میلیون مصری این حق را دارند که در عین حال بخورند، بیاشامند و با اطمینان به آینده زندگی کنند.

وی از فعالان خواست تا از تلاشهای دولت به منظور ارتقا بهداشت،‌ آموزش و زندگی فقیران حمایت کنند و عنوان کرد که اعتراضات باعث آسیب به این تلاشها می شود.

مصر قرار است از ماه مارس انتخابات پارلمانی خود را که از مدتها پیش انتظار برگزاری آن می رفت در دو مرحله برگزار کند. السیسی امیدوار است این انتخابات بتواند پس از ناآرامی های سالهای اخیر ثبات را به مصر بازگرداند.

انتهای پیام

کد N685908

وبگردی