آفتاب

امیدواری چین نسبت به حصول توافق جامع هسته‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن

امیدواری چین نسبت به حصول توافق جامع هسته‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به آخرین دور مذاکره ایران و گروه 1+5 گفت: چین بر این باور است که مذاکره کنندگان در این دور از رایزنی‌ها مذاکراتی جدی، سخت و واقع بینانه داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هووا چون یینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری خود در خصوص دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که روز یک‌شنبه 18 ژانویه در ژنو برگزار شد گفت:‌ مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 روز 18 ژانویه نشستی جامع با یکدیگر در ژنو داشتند که دومین دور از زمان تمدید مذاکرات میان این کشورها در 24 نوامبر 2014 در وین محسوب می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین ادامه داد: وانگ چون، رییس دپارتمان کنترل تسلیحات وزارت خارجه به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده چین در این دور از رایزنی‌ها شرکت کرده بود.

او درباره فضای این دور از مذاکرات گفت: چین بر این باور است که تمام طرف‌های مذاکره کننده رایزنی‌هایی جدی، سخت و واقع‌بینانه داشتند و در نتیجه توافقات بیش‌تری حاصل شده است. چین در جریان این مذاکرات دیدارهای دو جانبه و چند جانبه با دیگر طرف‌های مذاکره کننده انجام داد و برای پیشبرد روند مذاکرات هسته‌ای بسیار تلاش کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، چون یینگ در ادامه تاکید کرد:‌ ما امیدواریم که تمام طرف‌های مذاکره کننده از این فرصت تاریخی استفاده و برای مقابله با زمان تلاش کنند و با استفاده از توافقات به وجود آمده و پیروی از اصول گام به گام و متقابل تصمیمات سیاسی لازم را اتخاذ کنند تا هسته راه‌حل‌ها به دست آید.

وی هم‌چنین اظهار کرد: ما صادقانه بر این باوریم که تلاش‌های ایران و گروه 1+5 به‌زودی به ثمر خواهد نشست و یک توافق جامع که به نفع تمام طرف‌های مذاکره کننده است و نتیجه برد- برد دارد در کوتاه‌ترین زمان ممکن حاصل می‌شود.

انتهای پیام

کد N685616

وبگردی