آفتاب
شمخانی در نشست مدیران شورای‌عالی امنیت:

رژیم صهیونیستی ترور‌های خود را به دیگران منتسب می‌کند

رژیم صهیونیستی ترور‌های خود را به دیگران منتسب می‌کند

عدم توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرآیند توسعه و ارتقاء مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی موثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی رژیم صهیونیستی را اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی خواند و گفت: این رژیم با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی سعی دارد ردپای خود را در ترور‌های بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

به گزارش ایلنا٬ علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست مشترک دبیر و معاونان شورای عالی امنیت ملی با مسئولان مراکز پژوهشی و مطالعات راهبردی بر ضرورت شکوفایی کانون‌های تفکر و ارتقاء سطح تفکر راهبردی کشور تاکید کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به الزامات فاصله گرفتن از روزمرگی و توسعه نظام تصمیم‌گیری راهبردی در کشور اظهار داشت: استفاده همزمان از ظرفیت‌های خبری و نخبگی در شناخت و تبیین مسائل و اولویت‌های اصلی کشور ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی شکل‌گیری غفلت نسبت به اولویت‌های راهبردی و عدم انطباق بین فعالیت مراکز مطالعات راهبردی با نیازمندی‌های آتی کشور را هم ردیف تهدیدات امنیت ملی عنوان کرد و افزود: راهکار مقابله با این تهدید، توسعه مشارکت مراکز راهبردی در تصمیم‌سازی و ارتقاء سطح تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: عدم توجه به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرآیند توسعه و ارتقاء مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی موثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط امنیتی منطقه و استانداردهای دوگانه نظام سلطه در حمایت از تروریسم به اسم معارضان میانه رو و تشدید اسلام هراسی تحت عنوان ائتلاف مقابله با داعش، تبیین صحیح و راهبردی این تحولات را از جمله وظایف نهادهای مطالعاتی دانست.

شمخانی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی و با داشتن کارنامه سیاهی مانند جنایات غزه، کشتار صبری و شتیلا و تجاوز به کشورهای همسایه خود، با فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی سعی دارد رد پای خود را در ترور‌های بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

در این دیدار مسئولان مراکز مطالعات راهبردی حاضر در نشست نیز با تشریح فعالیت‌های خود به ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در عرصه پژوهش و مطالعات راهبردی پرداختند.

کد N685550

وبگردی