آفتاب
یوسفوند خبر داد:

گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در لرستان برگزار می شود

گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در لرستان برگزار می شود

خرم آباد - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان از برگزاری گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در اردیبهشت ماه سال آینده در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن یوسفوند ظهر امروز در حاشیه مراسم تجلیل از فعالان حوزه نماز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنیال اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) یک کار فرهنگی تحت عنوان "سراج منیر" به صورت سراسری و به پیشنهاد آموزش و پرورش لرستان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: طی این برنامه دانش آموزان و فرهنگیان دل نوشته های خود را برای پیامیر اسلام (ص) می نویسند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: مسابقه خطاطی نام مبارک پیامبر اسلام(ص) و مسابقه تلاوت آیه ۵۵ سوره مبارکه حجرات از دیگر برنامه های آموزش و مرورش استان برای محکومیت اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) است.

وی در ادامه به برگزاری گفتمان دینی دانش آموزان جهان اسلام در اردیبهشت ماه سال ۹۴ در لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این نشست شرکت کنندگان که بیشتر از کشورهای مسلمان همسایه ایران هستند ظرفیت های دینی و جذاب اسلام را در قالب هنری به هم معرفی می کنند.

یوسفوند در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بنا به گفته قرآن هدف از آفرینش هستی چیزی جز عبادت خداوند نیست و در تمام دستگاه های اجرایی نظام جمهوری اسلامی ایران حتی دستگاههای صرفا اقتصادی باید ملاک کار تربیت انسان های خداپرست، خداباور و خدا محور باشد.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش نیز بر این باوریم که خروجی این نهاد باید دانش آموزانی خداپرست، خداباور و خدامحور باشد؛ عنوان کرد: اگر غیر از این باشد به طور قطع آسیب جدی خواهیم دید و کار آموزش و پرورش ناقص و ابتر می ماند.

یوسفوند با بیان اینکه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ به مثابه اکسیژن برای جامعه است ادامه داد: فرهنگ نماز عالی ترین فرهنگ دینی محسوب می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پروزش لرستان ادامه داد: در آموزش و پرورش استان لرستان با حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۳۰ هزار همکار فرهنگی این هدف اصیل و نورانی دنبال می شود و معتقدیم تمام تلاش های ما بایستی به تحویل دادن دانش آموزانی موحد به جامعه منجر شود.

یوسفوند تصریح کرد: در سند چشم انداز آموزش و پرورش دانش آموزی که در شش زمینه عقیدتی، تربیتی، اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی رشد کند به عنوان دانش آموز مفید و موثر برای جامعه معرفی می شود.

 

کد N685523

وبگردی