آفتاب
سخنگوی انجمن نقاشان به مهر گفت:

تابلوی نقاشی صادق تبریزی به سرقت رفت/ شکایت از راننده وانت

تابلوی نقاشی صادق تبریزی به سرقت رفت/ شکایت از راننده وانت

به گفته سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش، تابلوی نقاشی صادق تبریزی بعد از پایان نمایشگاه «فصلی از هنر» که در خانه هنرمندان ایران برپا شده بود، به سرقت رفت و به این هنرمند تحویل داده نشد.

منیژه صحی سخنگوی انجمن هنرمندان نقاش در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این سرقت توضیح داد: نمایشگاه «فصلی از هنر» که از سوی انجمن هنرمندان نقاش در خانه هنرمندان برپا شده بود، به پایان رسید و همه آثار به هنرمندان آن بازگردانده شد، به جز یکی از آثار متعلق به صادق تبریزی که این اثر به سرقت رفته و تحویل این هنرمند داده نشد.

وی افزود: آقای تبریزی دو اثر در این نمایشگاه داشتند که تنها یک اثر به او بازگردانده شده است.

صحی ادامه داد: در پیگیری هایی که داشتیم، از راننده وانت که این آثار را تحویل می داد، موضوع را جویا شدیم که ابتدا منکر تحویل گرفتن این تابلو شد و سپس در بررسی دوربین های مدار بسته خانه هنرمندان دیده شد که این اثر نقاشی‌خط صادق تبریزی در وانت بارگیری شده است و اکنون ما از راننده وانت شکایت کرده ایم و مراحل قانونی را طی می کنیم.

او درباره انتخاب فرد مطمئن برای تحویل آثار هنری به صاحبان اثر توضیح داد: این فرد را هنرمندان به ما معرفی کرده بودند و پیش از این بارها آثار هنری را جابجا کرده و به صاحبانشان تحویل داده بود.

صحی گفت: این اثر روز 19 دی ماه سرقت شده است و آقای تبریزی هم در جریان این موضوع هستند.

صحی قیمت این تابلو را در نمایشگاه «فصلی از هنر» 32 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: خرید و فروش این تابلو سرقت شده غیر قانونی است.

ابعاد تابلو 170 در 170 است.

کد N685271

وبگردی