آفتاب

تحلیل المنار از حمله اسرائیل به جولان/ هشدار اسرائیل به روسیه و ایران

تحلیل المنار از حمله اسرائیل به جولان/ هشدار اسرائیل به روسیه و ایران

حمله هوایی به جولان در واقع هشداری به روسیه بود تا در حمایت از ایران، همپیمان اول حزب الله، پا فراتر نگذارد؛ هشداری هم به ایران بود تا از حضور خود در مناطق حساس سوریه مانند جولان بکاهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه المنار اعلام کرد: «هدف اسرائیل از حمله هوایی به نیروهای حزب الله در درجه اول ضربه زدن به ایران برای تحقق یک سری اهداف راهبردی صورت گرفته است. سخنان اخیر سید حسن نصرالله که حامل تهدیدهایی برای اسرائیل بود، موضعگیری نتانیاهو را در پی داشت. با پرده برداشتن نصرالله از سلاح های جدید ایرانی، حزب لیکود خود را در معرض انزوا دید. در این میان نتانیاهو، ایران را مسئول پدید آمدن این اوضاع در فضای انتخاباتی حزب لیکود دانست.»

این شبکه خبری در ادامه به ارتباط حمله هوایی اسرائیل به جولان و مذاکرات هسته ای اشاره کرد و افزود: «با هشدار باراک اوباما به کنگره ملی آمریکا، نتانیاهو توافق هسته ای را در آستانه تحقق می بیند. اوباما به کنگره ای که صهیونیست در آن نفوذ بسیاری دارد هشدار داد که در صورت اعمال تحریم جدید علیه ایران، از حق وتو استفاده خواهد کرد. این مسئله باعث شد تا اسرائیل به نفوذ هر چه بیشتر ایران در اوضاع حساس منطقه پی ببرد و به این ترتیب تشکیلات اسرائیلی با خطر جدی مواجه خواهد شد.»

این شبکه خبری در پایان به ارتباط حادثه جولان با سفر وزیر دفاع روسیه به ایران پرداخت و افزود: «حمله اسرائیل به جولان 24 ساعت قبل از سفر وزیر دفاع روسیه به ایران صورت گرفت. قرار است با سفر وزیر دفاع روسیه به ایران تفاهم نامه همکاری های نظامی و امنیتی شکل گیرد؛ مسئله ای که اسرائیل را  نگران خواهد کرد، به ویژه بعد از آنکه لاوروف از پیش نویس پایان اشغالگری فلسطین دفاع کرده بود. اسرائیل از روابط مسکو با تهران احساس خطر می کند. حمله هوایی به جولان در واقع هشداری به روسیه بود تا در حمایت از ایران، همپیمان اول حزب الله، پا فراتر نگذارد؛ هشداری هم به ایران بود تا از حضور خود در مناطق حساس سوریه مانند جولان بکاهد.»

کد N685229

وبگردی