آفتاب

چهار نفر در پارلمان نپال مجروح شدند

چهار نفر در پارلمان نپال مجروح شدند

ایرنا نوشت:

درپی اختلاف نظر بین نمایندگان حزب حاکم و حزب مخالف مائوئیست نپال درخصوص تصویب طرح یک قانون ملی در پارلمان این کشور که به پرتاب صندلی ها به سوی رییس پارلمان منجر شد، دستکم چهار افسر امنیتی مجروح شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس از کاتماندو، ساعاتی پس از این درگیری در پارلمان نپال، پلیس بیش از 500 نفر از معترضین را که اتوبوس ها و تاکسی ها را در 'کاتماندو' پایتخت، به آتش کشیده بودند، بازداشت کرد.

حزب مخالف مائوئیست نپال که درصدد ممانعت از تلاش ائتلاف حاکم این کشور برای ارایه طرح تصویب یک قانون ملی در پارلمان بدون توافق کلی است، معتقد است مباحثه در خصوص این طرح باید تا زمان دستیابی به یک توافق نهایی و با وجود پایان یافتن مهلت زمانی آن در روز پنجشنبه ادامه یابد.

به رغم مباحثه های طولانی در پارلمان نپال بین نمایندگان این کشور تاکنون توافقی در خصوص طرح این قانون صورت نگرفته و مهلت زمانی برای تصویب آن چندین بار تمدید شده است.

حزب حاکم و احزاب هم پیمان آن، دو سوم اکثریت را درپارلمان نپال دراختیار دارند و به این ترتیب بدون حمایت حزب مائوئیست امکان تصویب قانون جدید را دارند اما نمایندگان این حزب هشدار داده اند درصورت نادیده گرفتن نظر آنان این تنشهای سیاسی تشدید خواهد شد.

4949

کد N685100

وبگردی