آفتاب

جزییاتی تازه از پیشنهاد هسته‌ای کره شمالی به آمریکایی

جزییاتی تازه از پیشنهاد هسته‌ای کره شمالی به آمریکایی

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی توضیحاتی را در مورد پیشنهاداتی که روز گذشته در دیدار غیررسمی با دیپلمات‌های پیشین آمریکایی مطرح شد ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری شینهوا چین، روز دوشنبه، ری هونگ یو، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی در مورد پیشنهاداتی که در دیدار با دیپلمات‌های پیشین آمریکایی مطرح شد، اظهار کرد: در این دیدار دو طرف جزییاتی از پیشنهادهای خود برای حل اختلاف هسته‌ای کره شمالی را مطرح کردند.

این دیپلمات کره شمالی گفت: بخش عظیمی از افزایش تنش در شبه جزیره کره مربوط به رزمایش‌های مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی است که هر سال برگزار می‌شود.

او ادامه داد: برای کاهش تنش در شبه جزیره کره، توقف این رزمایش نظامی گامی ابتدایی و بسیار مهم خواهد بود.

ری یونگ هو هم‌چنین در مورد پیوستن به مذاکرات شش جانبه هسته‌ای، گفت: این نخستین باری است که ما بدون هیچ‌گونه پیش ‌شرطی خواستار ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای با پنج کشور دیگر که شامل آمریکا، روسیه، چین، ژاپن و کره جنوبی است، هستیم.

مذاکره کننده ارشد کره شمالی ادامه داد: در این دیدار دو طرف پیشنهادات جدیدی نه در مورد اتفاقات گذشته بلکه درباره اتفاقات مثبتی که در آینده می‌تواند میان دو کشور به منظور حل اختلافات هسته‌ای رخ دهد ارائه کردند.

این دیدار روز گذشته در حالی در سنگاپور برگزار شد که پیش‌تر مقامات کاخ سفید پیشنهاد کره شمالی را برای توقف موقتی آزمایش‌های هسته‌ای خود در قبال توقف رزمایش نظامی مشترک سالانه میان آمریکا و کره جنوبی را رد کرده بودند.

انتهای پیام

کد N685088

وبگردی