آفتاب

جهانگیری :دولت به طور جدی با متجاوزین به اراضی ملی برخورد می‌کند

جهانگیری :دولت به طور جدی با متجاوزین به اراضی ملی برخورد می‌کند

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این‌که دولت و قوه قضاییه برای رسیدگی به پرونده‌های زمین‌خواری در استان‌های شمالی کشور برنامه‌ریزی کرده‌اند، گفت: موضوع زمین‌خواری برای دولت یک موضوع جدی است و حتما با کسانی که به اراضی ملی وزمین‌های کشاورزی دست درازی کنند بدون هرگونه ملاحظه برخورد می‌کنیم.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری صبح امروز در جمع خبرنگاران افتتاح سد آیت الله بهجت در شهر بیجار را به مردم استان گیلان تبریک گفت و افزود: با راه اندازی این سد شاهد تامین آب شرب شهرهای مختلف در استان گیلان خواهیم بود.

معاون اول رییس جمهور استان گیلان را استانی پراهمیت دانست و با بیان اینکه طرح‌های اساسی و عمرانی در این استان باید با سرعت بیشتری به نتیجه برسد، به موضوع راه آهن در این استان اشاره کرد و گفت: امیدوارم با تصمیماتی که در سطح ملی اتخاذ شده شاهد توسعه و پیشرفت این استان و راه اندازی طرح های اساسی و عمرانی باشیم.

وی ادامه داد: البته در مقطع فعلی به دلیل کاهش بهای نفت ممکن است که برخی کارها و طرح‌ها با کندی اجرا شود اما دولت تدابیری اندیشیده و راهکارهایی را در نظر گرفته تا بتواند محدودیت‌های مالی برای اجرای پروژه ها را جبران کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به موضوع زمین خواری در استان‌های شمالی کشور خاطرنشان کرد: یکی از جلسات پراهمیت کشور که با حضور مسئولینی از قوای سه گانه برگزار می‌شود جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی است که در این جلسات به طور جدی موضوع زمین خواری دنبال می‌شود.

جهانگیری اضافه کرد: متاسفانه در استان‌های شمالی کشور که زمینها در این مناطق از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند شاهد برخی تغییر کاربری‌ها و ویلاسازی توسط افراد سوءاستفاده گر هستیم که دولت گروه‌هایی را برای رسیدگی به این موضوع مامور کرده و مسئولین استانهای شمالی نیز با همکاری قوه قضاییه این موضوع را به طور جدی پیگیری می کنند.

وی به موضوع چای و برنج در استان گیلان نیز اشاره کرد و گفت: تصمیمات خوبی در زمینه چای اتخاذ شده و تاکید داریم که باید کارخانه‌های مدرن فراوری در استان ایجاد شود تا محصولات با کیفیت تولید گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ممانعت از واردات برنج، اظهار امیدواری کرد وضعیت تولید برنج و اوضاع کشاورزان و شالیکاران نیز در این استان بهبود یابد.

انتهای پیام

کد N684889

وبگردی