آفتاب
آصفری در گفت‌وگو با ایسنا:

ائتلاف ضدداعش بعد از اتفاقات فرانسه نشان دهنده برخورد دوگانه با قربانیان تروریسم است

ائتلاف ضدداعش بعد از اتفاقات فرانسه نشان دهنده برخورد دوگانه با قربانیان تروریسم است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نحوه رفتار کشورهای غربی و اروپایی با قربانیان تروریسم دوگانه است، گفت: رویکرد آنها نشان می‌دهد تا زمانی که شهروندان اروپایی و غربی در تهدید نباشند مبارزه با گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری ائتلاف ضدداعش در لندن، گفت: این ائتلاف در حالی بلافاصله بعد از حوادث فرانسه برگزار می‌شود که گروه داعش و تروریست‌ها چندین هزار نفر از ملت مسلمان عراق و شیعه و سنی را در سوریه به شهادت رسانده و از بین برده‌اند اما آنها هیچگونه اعتراضی نکردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از طرف دیگر شاهد اقدامات و جنایات گروه تروریستی در میانمار و آفریقای مرکزی هستیم ولی باز هم هیچ کدام از کشورهای اروپایی و غربی موضع‌گیری تندی بر علیه گروه‌های تروریستی انجام ندادند. این نشان می‌دهد تا زمانی که شهروندان اروپایی و غربی در تهدید نباشند بحث مبارزه با گروه‌های تروریستی وجود ندارد.

به گفته آصفری، به محض ورود تهدیدی بر علیه شهروندان غربی و اروپایی صحبت از مبارزه با گروه‌های تروریستی به وجود می‌آید که این همان برخورد دوگانه با تروریست‌ها است.

وی در عین حال،‌اتفاقات فرانسه را سناریوی صهیونیست‌ها دانست و توضیح داد: دو ماه گذشته قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به اشغال سرزمین‌های اشغالی به تصویب رسید که فرانسه یکی از کشورهای موافق با این قطعنامه بود. بعد از این اتفاق رژیم صهیونیستی برای نشان دادن ضرب شصت و تهدید کردن فرانسه دست به چنین اقدامی زد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که صهیونیست‌ها با هدف نشان دادن چهره بدی از اسلام اتفاقات فرانسه را طراحی و برنامه‌ریزی کردند آن هم اتفاقاتی که با آموزش جریانات تروریستی رخ داد.

وی خاطرنشان کرد: به باور ما داعش روی دیگر سکه رژیم صهیونیستی است به همین دلیل فکر می‌کنیم داعش را می‌توان دولت اسرائیلی عراق و شام نامگذاری کرد تا اینکه بخواهند دولت اسلامی عراق و شام باشد.

آصفری تاکید کرد: بعد از هر اتفاق کشورهای اروپایی تنها صحبت از مبارزه با تروریسم می‌کنند اما آنها جریانات تروریستی را آموزش داده و تجهیز می‌کنند و حتی سلاح در اختیارشان می‌گذارند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست‌های دوروگرانه و منافقانه غرب در مبارزه با تروریسم و داعش مشهود است، گفت: تا زمانی که غرب دست از سیاست‌های دوروگرانه‌اش برندارد شکل‌گیری ائتلاف‌هایی همچون ائتلاف ضدداعش نتیجه‌ای نخواهد داشت و گروه‌های تروریستی از بین نمی‌روند.

وی افزود: در شرایطی که شاهد حمایت‌های تسلیحاتی، تجهیزاتی و پولی از گروه تروریستی داعش هستیم در رسانه‌های خارجی موضوع برگزاری ائتلاف به صورت پررنگ منعکس می‌شود که به نظر می‌رسد با سیاست‌های غربی‌ها و واقعیات جور در نمی‌آید، غربی‌ها ابتدا باید اعتقاد واقعی به مبارزه با گروه‌های تروریستی همچون داعش داشته باشند.

آصفری در پایان گفت که غربی‌ها باید در مرحله اول جلوی اعزام نیرو به داعش را گرفته و بعد از آن از ارسال سلاح و تجهیزات به این گروه جلوگیری کنند، قطعا تا زمانی که چنین اقداماتی صورت نگیرد ائتلاف‌های این‌چنینی نتیجه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام

کد N684888

وبگردی