آفتاب
حقیقت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا:

گزارشات آژانس بر اساس ادعای سازمان‌های اطلاعاتی غرب نوشته می‌شود

گزارشات آژانس بر اساس ادعای سازمان‌های اطلاعاتی غرب نوشته می‌شود

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آژانس تحت سیطره آمریکایی‌ها است، گفت که گزارشات آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران بر اساس ادعاهای سازمان‌های اطلاعاتی غرب و صهیونیست‌ها نوشته می‌شود.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ایران همکاری صادقانه‌ای با آژانس داشته است، گفت: ما طبق وظیفه‌مان صادقانه و همکاری داوطلبانه‌ای با آژانس داریم و به دنبال شفاف‌سازی هستیم اما در مقابل می‌بینیم که آژانس به هیچ وجه آزاد رفتار نمی‌کند چون تصمیماتش بر اساس اطلاعات آمریکا و اسرائیل است.

وی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم که بهانه‌های آژانس را قطع کنیم اما چون آژانس تحت سیطره آمریکایی‌ها گزارشاتش را تهیه می‌کند بر اساس خواست آنها فضاسازی می‌نماید، مثلا آمریکایی‌ها از آژانس می‌خواهند که مثلا این موضوع را مطرح کنند که چه تضمینی دارد ایران 10 سال دیگر به سمت بمب هسته‌ای حرکت نکند این حرف‌ها تنها برای ایجاد جو مطرح می‌شود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آژانس بر همین اساس گزارشاتش را مبتنی بر ادعاهای سازمان‌های اطلاعاتی غربی و صهیونیست‌ها تهیه می‌کند، گفت: قطعا این گزارشات در روند مذاکرات تاثیرگذار نیست چون پرونده هسته‌ای ایران پرونده‌ای سیاسی و نه حقوقی است. آنها می‌خواهند پرونده ما را به فضای سیاسی بکشنند تا بر اساس میل‌شان رفتار کنند.

حقیقت‌پور گفت که آژانس با علم به این موضوع که از برنامه هسته‌ای‌اش انحرافی ندارد ادعاهایش را مطرح می‌کند. این نشان می‌دهد که آژانس مریض است و دیگران آژانس را مدیریت و هدایت می‌کنند.

انتهای پیام

کد N684815

وبگردی