آفتاب
قره‌شیخلو اعلام کرد

برگزاری جشنواره قرآنی رحمت‌للعالمین مهمترین برنامه کمیته قرآن دهه فجر

برگزاری جشنواره قرآنی رحمت‌للعالمین مهمترین برنامه کمیته قرآن دهه فجر

رئیس کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر گفت: جشنواره قرآنی رحمت‌للعالمین با موضوع معرفی پیامبر اکرم(ص) از ویژه برنامه‌های مهم امسال است که این جشنواره در پاسخ به اهانت رسانه‌های غربی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مهدی قره شیخلو با ارائه برنامه‌های سازمان دارالقرآن در ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: کمیته قرآن ستاد دهه فجر یک کمیته تخصصی است که سال‌ها فعالیت خود را در دستگاه‌های قرآنی کشور شروع کرده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژه‌برنامه‌های امسال سازمان دارالقرآن برای ایام دهه فجر گفت: امسال حضور حداکثری دستگاه‌های قرآنی را در بخش‌های حاکمیت و مردمی داریم و حجم برنامه‌ها بسیار توسعه یافته و از تمام دستگاه‌ها برای اینکه با این سازمان همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنیم.

رئیس سازمان دارالقرآن خاطرنشان کرد: کمیته قرآن از دو هزار و 500 سازمان و نهاد و وزارتخانه تشکیل شده که از جمله آنها آموزش و پرورش، وزارت ارشاد، شبکه قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، خبرگزاری بین‌المللی قرآنی ایکنا و دارالقرآن‌های ارگان‌های بسیج، سپاه، ارتش، اتحادیه‌ها و موسسات و تشکل‌های مردمی عضو این کمیته قرآنی هستند.

قره شیخ‌لو خاطرنشان کرد: ویژگی بعدی برنامه‌های امسال پررنگ شدن فعالیت‌های مردمی است که امیدواریم هر سال این فعالیت‌ها پررنگ‌تر شود. مدت برنامه‌های ما به خاطر تنوعی که دارد محدود به دهه فجر نیست و احتمالا تا اواخر بهمن و اوایل اسفند ماه ادامه دارد.

رئیس کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر در ادامه با اشاره به برنامه‌های این کمیته برای ایام‌الله دهه فجر گفت: آغازگر مراسم ما تجدید میثاق با آرمان‌های امام در حرم حضرت امام راحل است که این برنامه در هفتم بهمن ماه انجام می‌شود. همچنین برگزاری نهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی کشور که شامل اساتید قرآنی، دارندگان رتبه‌های بین‌المللی و دارندگان مدرک درجه یک و دو حفظ و تشکل‌های قرآنی است را داریم.

وی ادامه داد: توزیع 40 هزار جلد قرآن کریم را به صورت رایگان در سراسر کشور داریم. همچنین توزیع 50 هزار پوستر با مضامین قرآنی در سراسر کشور از دیگر برنامه‌های ماست. همچنین برگزاری صدها کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن کریم با حضور قرای بین‌المللی، ایرانی و مصری و اعزام کاروان‌های قرآنی جهت اجرای برنامه‌ها به شهرستان‌ها و روستاها را در دستور کار داریم.

رئیس کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و جشنواره‌های محصولات قرآنی، برگزاری ده‌ها جشنواره قرآنی ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده‌ها از دیگر برنامه‌هاست. همچنین جشنواره قرآنی رحمت‌اللعالمین با موضوع معرفی پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به اهانت رسانه‌های غربی به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام از ویژه برنامه‌های امسال است.

قره شیخلو خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات متعدد قرآنی در سطح ملی و استانی از جمله برنامه‌های این کمیته است. همچنین برگزاری مراسم تجلیل و دیدار با خانواده‌های شهدای قرآنی و دیدار با خانواده‌های اساتید پیشکسوت قرآنی که امسال مرحوم شده‌اند از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: برگزاری مسابقات تلاوت و تسنیم از دیگر برنامه‌های ماست. امسال مرحله نهایی دومین دوره مسابقات قرآنی تلاوت سازمان دارالقرآن و همچنین مرحله نهایی سومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم ویژه کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور را برگزار می‌کنیم. همچنین برای اینکه مردم با قرآن انس بیشتری داشته باشند مسابقه اینترنتی و پیامکی با محوریت قرآن کریم را داریم.

وی گفت: برپایی غرفه‌های ویژه جامعه قرآنی در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن و اجرای برنامه‌های متنوع قرآنی با حضور جامعه قرآنی را داریم و برپایی غرفه‌های "قرآن بخوانید و جایزه بگیرید" را در مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن داریم. همچنین تولید و ساخت ده‌ها ساعت ویژه برنامه‌های قرآنی با موضوعات مختلف و پخش آن از شبکه‌های قرآن سیما و رادیو قرآن از دیگر برنامه‌های این سازمان است.

قره شیخلو در پایان گفت: در سال گذشته دو هزار و 500 برنامه قرآنی در کشور انجام شده و امیدواریم امسال شاهد افزایش کمی و کیفی این برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام

کد N684804

وبگردی