آفتاب

موسس نشست اقتصادی داووس اتحاد علیه تروریسم در جهان را خواستار شد

موسس نشست اقتصادی داووس اتحاد علیه تروریسم در جهان را خواستار شد

موسس نشست جهانی اقتصاد در داووس گفت: رهبران جهان باید به بهترین شکل ممکن با یکدیگر به منظور مقابله با تروریسم و خطرات جدی ناشی از درگیری‌ها و خشونت در سراسر جهان همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کلاوس شوآب، موسس نشست داووس در سوئیس در جریان سخنرانی پیش از گردهمایی سالانه نخبگان سیاسی و اقتصادی جهان گفت که خطر بزرگ در حال حاضر این است که جهان در حال حرکت به سوی چرخه‌ای از رکود است.

نگرانی‌ها درباره بحران جهانی اقتصاد و کاهش قیمت نفت باعث کاهش شاخص بازارهای اصلی از آغاز سال 2015 شده است و یکی از این نگرانی‌های بزرگ این است که آیا این کاهش در قیمت نفت به مشکلات دیگر نظیر تنزل قیمت‌ها رکود منجر می‌شود یا خیر.

موسس نشست داووس که خود یک اقتصاددان سوئیسی است، ادامه داد: کارگروهی در سطح بین‌المللی برای رشد اقتصادی و مقابله با تروریسم بسیار مهم و ضروری است. مقابله با تروریسم را باید بر مبنای ملی انجام داد به این معنا که این روند نیازمند همکاری بین‌المللی است. امیدوارم که اطلاع‌رسانی و آگاهی درباره این مسائل به ویژه تروریسم و افراط‌گرایی به صورت کارآمد و دقیق صورت گیرد.

موسسه نظرسنجی بین‌المللی آکسفام در گزارشی آورده که یک درصد از ثروتمندترین مردم جهان تا سال 2016 از بیش از 99 درصد مردم جهان صاحب ثروت خواهند بود و توزیع ثروت در میان ثروتمندترین مردم جهان در سال گذشته میلادی 48 درصد افزایش داشته است.

موسس نشست اقتصادی داووس ادامه داد، این نشست پنج سال قبل چنین مساله‌ای را هشدار داده بود و این مساله همچنان یکی از بزرگترین موارد است که در نشست سال‌جاری میلادی در سوئیس مطرح می‌شود.

انتهای پیام

کد N684778

وبگردی