آفتاب
راشاتودی خبر داد:

فرماندهان نظامی آمریکا عازم کی یف می شوند

فرماندهان نظامی آمریکا عازم کی یف می شوند

ارتش اوکراین از ورود گروهی ویژه از فرماندان نظامی ارتش آمریکا به این کشور ظرف روزهای آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، همزمان با با افزایش درگیری ها میان ارتش اوکراین و جدائی طلبان در فرودگاه دونتسک گروهی متشکل از فرماندهان نظامی آمریکا برای دادن مشاوره به ارتش اوکراین عازم کی یف می شوند. 

بر اساس این گزارش، فرماندهان نظامی آمریکا تا آخر هفته جاری وارد اوکراین خواهند شد. 

در این میان و با شدت گرفتن درگیری ها در فرودگاه دونتسک، کی یف بار دیگر مسکو را متهم به حمایت از جدائی طلبان اوکراین کرد. 

« آرسنی یاتسنیوک» نخست‌ وزیر اوکراین، با وارد کردن این اتهام به روسیه گفت: بخش اطلاعاتی ارتش اوکراین تائید کرده که پرسنل و ادوات نظامی از روسیه به اوکراین انتقال داده شده‌ اند.

بر اساس اداعای نخست وزیر اوکراین، تانک، سیستم‌ های موشکی گراد، بوک و اسمرچ و سیستم‌ های رادیویی تجهیزاتی نیستند که در بازار محلی دونتسک فروخته شوند و تنها روسیه و وزارت دفاع اوکراین این تجهیزات را در اختیار دارند.

درگیری های ارتش اوکراین و جدایی طلبان در فرودگاه دونتسک از روز چهارشنبه هفته گذشته شدت گرفت. اوکراین از سال گذشته میلادی و پس از همه پرسی استقلال در کریمه و الحاق آن به روسیه، صحنه گسترش تحرکات جدایی طلبانه در مناطق شرقی خود بود که همین امر موجب درگیری مسلحانه میان ارتش و جدایی طلبان شد. 

با وجود تلاش های انجام شده برای بازگشت آرامش به شرق اوکراین این مناطق همچنان صحنه درگیری میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان است در همین رابطه سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی از افزایش شمار قربانیان درگیری های شرق اوکراین به چهار هزار و ۸۰۸ نفر و آواره شدن بیش از یک میلیون نفر دیگر خبر داد.

بر اساس اعلام سازمان ملل در نتیجه درگیری های شرق اوکراین یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مجبور به ترک خانه های خود شده اند. بر همین اساس فقط از تاریخ ۲۷ دسامبر تا ۹ ژانویه ۵۹۳ هزار و ۶۲۲ نفر از ساکنان شرق اوکراین به سبب درگیری ها مجبور به مهاجرت به کشورهای همسایه شده اند.

کد N684620

وبگردی