آفتاب
دواتگری در گفتگو با مهر:

پشت پرده قضایای فرانسه افراطیون غربی و لابی صهیونیستی است

پشت پرده قضایای فرانسه افراطیون غربی و لابی صهیونیستی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پشت پرده قضایای فرانسه افراطیون غربی و لایه صهیونیستی است که به دنبال خدشه دار کردن چهره مسلمانان و تجاوز به حقوق آنها است.

مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) گفت: احترام به عقاید دینی مردم جهان جزء اصول جهانی حقوق بشر است. از این رو، انتظار می رود در هر نقطه از جهان اگر اهانتی به ادیان الهی می شود از سوی ملت ها و دولت های مختلف این اقدام محکوم شود.

وی با اشاره به اینکه این قبیل اقدامات می تواند احساسات پیروان ادیان الهی را جریحه دار کند، افزود: مسلمانان به عنوان پیروان کامل ترین دین الهی نسبت به عقاید مذهبی خود حساسیت بسیاری دارند و اجازه توهین به آن را نمی دهند، امت اسلامی نسبت به حفظ حرمت رهبران الهی و پیامبران ادیان خود تعصب ویژه ای داشته و هر گونه توهین به اسلام و حقوق مسلمانان نمی تواند از جانب آنان بدون پاسخ بماند، چنانچه امام خمینی(ره) فرمان یا حکم قتل سلمان رشدی مرتد را صادر کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: غرب بداند که غیرت دینی مسلمانان در مقایسه با سایر ادیان الهی از ویژگی برجسته تری برخوردار است و هرگز در برابر توهین ها سکوت نخواهند کرد.

دواتگری همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در فرانسه گفت: ما هرگونه اقدام تروریستی را در هر نقطه از جهان محکوم می کنیم و معتقدیم نباید چنین اقداماتی ابزاری برای درگیری مذهبی در جهان شود.

وی افزود: نباید این اقدام تروریستی ابزاری شود که فرانسه همچون آمریکا در ماجرای ۱۱ سپتامبر اجازه تجاوز به یک کشور مسلمان را پیدا کند؛ چراکه این قبیل اقدامات تکرار جنگ های صلیبی را به ذهن نزدیک می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دولت های اروپایی و کسانی که به بهانه این اتفاق سعی می کنند به مسلمانان تعرض کنند، هشدار می دهیم که امت اسلامی در قبال هر گونه تعدی به حقوق مسلمانان بی تفاوت نخواهند ماند.

دواتگری خاطر نشان کرد: پشت پرده این قاضایا افراطیون غربی و لابی صهیونیستی است که به دنبال خدشه دار کردن چهره مسلمانان برای تجاوز به حقوق آنها و ایجاد محدودیت برای مسلمانان است.

کد N684458

وبگردی