آفتاب

سبحانی نیا:تندروها هرجا که باشند مضراند/اصولگرایان برای ماندن در قدرت نیازمند همگرایی اند

سبحانی نیا:تندروها هرجا که باشند مضراند/اصولگرایان برای ماندن در قدرت نیازمند همگرایی اند

عضو هیئت رئیسه مجلس معتقداست: جبهه پایداری اگر می خواهد در قدرت باقی بماند باید از نظر جمعی اصولگرایان و منشور اصولگرایی پیروی کند.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به راه‌های پیش روی اصولگرایان برای رسیدن به وحدت و پیروزی در انتخابات آینده مجلس خاطرنشان کرد: انتخابات آینده مجلس از اهمیت خاصی برخوردار است چراکه امسال فرآیند انتخاباتی نیز نسبت به سال های گذشته زودتر کلید خورده و همه احزاب و گروه های اصولگرا و اصلاح طلب نیز برای به دست آوردن کرسی های سبز بهارستان خیز برداشته اند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در خانه ملت افزود: اصولگرایان برای اینکه بتوانند مجلس را در اختیار داشته باشند،باید تلاش کنند انسجام درونی خود را حفظ نمایند چراکه هنوز می توان گفت که نیروهای اصولگرا از مقبولیت خوبی در میان مردم برخوردارند.
سبحانی نیا با بیان اینکه مشکل اصولگرایان در حال حاضر واگرایی داخلی آنهاست، تصریح کرد: همین واگرایی و به وحدت نرسیدن موجب عدم پیروزی اصولگرایان در انتخابات خرداد 92 شد که اگر این روند نیز ادامه یابد، آن ها انتخابات مجلس دهم را نیز از دست خواهند داد.
عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تنها شرط موفقیت اصولگرایان، وحدت و همگرایی است، گفت: اگر اصولگرایان می خواهند در حاکمیت بمانند باید به همگرایی برسند.
وی ادامه داد: نشست هایی برای وحدت اصولگرایان صورت گرفته است اما تمام طیف های اصولگرا باید پایبند به همگرایی بوده تا بتوان به نتیجه رسید و برای دست یابی به این مهم، باید برخی خودنگری ها را کنار گذاشت و همه خود را متعهد به پذیرفتن منشور اصولگرایی بدانند.
سبحانی نیا خاطرنشان کرد: نیروهای اصولگرا اگر اختلافات خود را به حداقل برسانند، هنوز هم می توان شانس بالایی برای پیروزی آن ها در انتخابات متصور بود اما اگر این همگرایی حاصل نشود، طبیعتا نمی توان به توفیق مجموعه اصولگرایی اطمینان داشت.
وی همچنین در خصوص وضعیت رقیب سنتی اصولگرایان، یعنی اصلاح طلبان برای انتخابات آتی نیز خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان نیز فعالیت خود را برای انتخابات مجلس دهم آغاز کرده و اجلاس اخیر آن ها نیز نشان داد که آن ها نیز به دنبال بازسازی نیروهای خود و همگرایی بیشتر بوده و همانطور که گفته اند برای کسب اکثریت مجلس گام بر می دارند.
سبحانی نیا ادامه داد: البته در اردوگاه اصلاح طلبان نیز اختلافات درونی وجود دارد اما آن ها نشان داده اند که در مواقع و مقاطع زمانی حساس، به حکمیت کلی بهتری نسبت به رقیب اصولگرای خود دست پیدا می کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص فعالیت جبهه پایداری در بدنه جریان اصولگرایی نیز گفت: افراد تندرو و افراطی در هر جریانی که باشند ، برای آن جریان مضر هستند چه در جریان اصلاح طلب و چه در جریان اصولگرا و این دو جریان باید خط خود را از افراد تندرو و هنجارشکن جدا کنند.
وی افزود: دوستان طیف جبهه پایداری نیز باید توجه کنند که اگر می خواهند در قالب جبهه اصولگرایی فعالیت کنند، باید از افراط و تفریط پرهیز وبر اساس اصول کلی اصولگرایی و نظامات حزبی حرکت کنند تا بهانه و مستمسکی به دست رقبا برای تضعیف جریان اصولگرایی و نیروهای ارزشی آن ندهند.

2929

کد N684369

وبگردی