آفتاب

اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ باز هم در مرز دو کره به پرواز درآمد

اعلامیه‌های ضد پیونگ یانگ باز هم در مرز دو کره به پرواز درآمد

یکی از گروه‌های فعال مدنی کره‌جنوبی به رهبری یکی از پناهجویان کره‌شمالی امروز (سه‌شنبه) با نادیده گرفتن درخواست سئول گفت: این گروه بالن‌هایی از پیام‌های انتقادی نسبت به رهبر پیونگ‌یانگ را در مرز بین دو کشور به پرواز درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت سئول به دنبال مذاکره با پیونگ‌یانگ است و تلاش می‌کند تا این گروه و دیگر فعالان مدنی را به اتخاذ تصمیمات عاقلانه و توقف ارسال این اعلامیه‌ها متقاعد سازد چراکه انجام چنین اقداماتی اختلافات اجتماعی در کره‌جنوبی را برمی‌انگیزد و به طور بالقوه خطرات امنیتی را به وجود می‌آورد.

به هوا فرستادن بالن‌های حامل اطلاعیه‌های انتقادی پس از آن صورت گرفت که پارک گئون- های، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی درخواست‌ها برای مذاکره با کره‌شمالی را مجدداً مطرح کرد.

پیونگ‌یانگ ضمن تهدید نسبت به این که اگر ارسال این اطلاعیه‌ها با اجازه مقامات کره‌جنوبی صورت گیرد، واکنشی نظامی نشان خواهد داد، گفت: این بالن‌های اعتراضی به مذاکرات بین دو کره با هدف کاهش تنش‌ها و بهبود روابط آسیب می‌زند.

پارک سانگ- هاک، پناهجوی کره‌شمالی که پیشتر نیز بالن‌های حامل اطلاعیه‌های انتقادی را به کره‌شمالی ارسال کرده، گفت: گروهش اواخر روز دوشنبه به صورت مخفیانه چندین بالن را از مرز دو کره عبور دادند.

وزارت اتحاد مجدد دو کره در کره‌جنوبی که به روابط بین دو کره رسیدگی می‌کند، گفت: این وزارتخانه از این اقدام مطلع بوده اما هیچ برنامه‌ای برای مداخله شدیدتر در رابطه با جلوگیری از اقدامات آتی این گروه نداشته است.

این گروه فعال مدنی گفت قصد داشته تا کپی‌هایی از فیلم «مصاحبه» را که در آن کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ترور می‌شود در بالن‌ها قرار داده و به کره‌شمالی بفرستد.

کره‌شمالی گفته است که دولت آمریکا با صدور اجازه ساخت این فیلم مرتکب «اقدامی جنگی» شده است.

انتهای پیام

کد N684349

وبگردی