آفتاب

هیئت آمریکایی با مقامات کوبایی غیر از کاسترو دیدار کرد

هیئت آمریکایی با مقامات کوبایی غیر از کاسترو دیدار کرد

یک رسانه غربی گزارش داد که هیئت نمایندگان آمریکایی با مقامات کوبایی غیر از رائول کاسترو دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، با وجود آنکه "برونو رودریگز" وزیر خارجه کوبا در دیدار با گروهی از سناتورها و نمایندگان آمریکایی تاکید کرد باب روابط تجاری و دیپلماتیک گسترده تر با آمریکا باز است، این هیئت آمریکایی با رئیس‌ جمهوری کوبا که تصمیمات جدیدی را در رابطه با روابط این دو کشور اتخاذ کرده است، دیدار نکرد.

وزیر امور خارجه کوبا صمن استقبال از تصمیم باراک اوباما رئیس‌ جمهوری آمریکا برای کاهش تحریم‌ ها و بهبود روابط دوجانبه اعلام کرد که این موضوع باعث سفرهای بیشتر به کوبا و ارتباطات اقتصادی از جمله صادرات تجهیزات مخابراتی و عمده‌ فروشی کالای مورد استفاده برای بخش خصوصی کوبا می شود.

این هیئت آمریکایی به رهبری سناتور "پاتریک لهی" که نقش کلیدی را در آزادی "آلن گروس" پیمانکار آمریکایی به عنوان بخشی از تبادل زندانیان ایفا کرده است، به کوبا سفر کرد و راه را برای بهبود کامل روابط دیپلماتیک هموار کرد.

وزارت امور خارجه کوبا همچنین از برگزاری دور جدید مذاکرات با آمریکا در روز 21 ژانویه در هاوانا در پی اظهارات رهبران دو کشور درباره عادی سازی روابط پس از نیم قرن خبر داده است.

گفته می شود که در مرحله اول مذاکرات درباره عادی‌ سازی روابط و مهاجرت و در مرحله دوم درباره گامها و اصول از سرگیری روابط دیپلماتیک و آغاز به کار سفارت در دو کشور گفتگو می شود.

بر اساس این گزارش ریاست هئیت کوبایی را "جوزفینا ویدال فریرو" رئیس بخش آمریکای دستگاه دیپلماسی کوبا و ریاست هیئت آمریکا را "روبرتا جاکوبسن" معاون وزیر خارجه امریکا برعهده دارند.

کد N684246

وبگردی