آفتاب

هیات قانونگذاران آمریکایی موفق به دیدار با رائول کاسترو نشد

هیات قانونگذاران آمریکایی موفق به دیدار با رائول کاسترو نشد

وزیر امور خارجه کوبا در دیدار با هیاتی از سناتورها و قانونگذاران آمریکایی گفت، کشورش آماده روابط تجاری و دیپلماتیکی گسترده‌تر با آمریکا است اما این هیات آمریکایی با رئیس‌جمهوری کوبا، مردی که بسیاری از تصمیمات مهم درباره روابط جدید واشنگتن- هاوانا را اتخاذ خواهد کرد، دیدار نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات آمریکایی به رهبری سناتور "پاتریک لهی" به کوبا سفر کرده که نقش کلیدی را در آزادسازی آلن گروس، مقاطعه‌کار آمریکا به عنوان بخشی از تبادل زندانیان ایفا کرده و راه را برای بهبود کامل روابط دیپلماتیک هموار ساخت. سناتور لهی در سفرهای گذشته‌اش به کوبا توانسته بود با رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کند اما در این سفر موفق به دیدار با وی نشد.

برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا در نشستی چند ساعته با این هیات از قانون‌گذاران آمریکایی گفت: کوبا از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای کاهش تحریم‌ها و بهبود روابط استقبال می‌کند. این مساله سفرهای بیشتر به کوبا و ارتباطات اقتصادی از جمله صادرات تجهیزات مخابراتی و عمده‌فروشی کالای مورد استفاده برای بخش خصوصی کوچک کوبا را ممکن می‌سازد.

سناتور لهی پیش از ترک هاوانا به خبرنگاران گفت: وزیر امور خارجه کوبا از تمامی مسائل از تجارت گرفته تا ارتباطات استقبال کرد. او درباره سفرهای رفت و برگشتی و مسائل پزشکی و دارویی نیز صحبت کرد.

انتهای پیام

کد N684181

وبگردی