آفتاب

پاپ: استفاده از "مشت" در مواجهه با تحریک، توجیه خشونت نیست

پاپ: استفاده از "مشت" در مواجهه با تحریک، توجیه خشونت نیست

رهبر کاتولیک‌های جهان گفت:‌ زمانیکه گفتم اگر کسی به مادرم بی احترامی کند باید انتظار یک مشت را داشته باشد، منظورم توجیه کردن خشونت یا تحریک به واسطه خشونت نبود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مسیر بازگشت از فیلیپین به خبرنگاران گفت: به جای استفاده از زور در قبال یک اقدام تحریک آمیز انتظار می‌رود که از واکنش کاملا انسانی استفاده شود و بهتر این است که برای امتناع از چنین اقداماتی، دور اندیشی و تدبیر اندیشیده شود.

پاپ همچنین به شفاف سازی درباره اظهار نظر اخیر خود در رابطه با محدود سازی آزادی بیان و در واکنش به حملات به مجله فرانسوی شارلی ابدو پرداخت و گفت:‌ در تئوری، می‌توانیم بگوییم که یک واکنش خشن به یک اقدام تحریک آمیز یا تهاجمی خوب نیست و ما نباید چنین رفتاری داشته باشیم. در تئوری، ما می‌توانیم آنچه را که در انجیل آمده بیان کنیم به این معنا که مدارا کنیم، در تئوری ما می‌توانیم دور اندیشی داشته باشیم که لازمه همزیستی بشر است. من نمی‌توانم مداوم به شخصی توهین کنم و خطر عصبانی کردن وی را به جان بخرم.

این در حالی است که استفاده از لفظ "مشت" از جانب پاپ و واکنش خشونت آمیز به توهین باعث سردرگمی رسانه‌ها و مردم شده چون به کار بردن این نوع الفاظ از جناب رهبر مذهبی کاتولیکهای جهان کاری غیر معمول و خلاف عرف است و حتی کاربرد آن از جنبه شوخی و مزاح هم باعث سردرگمی شده و ممکن است پاپ را به دردسر بیندازد.

انتهای پیام

کد N684108

وبگردی